idanito

idanito

idanito

idanito

معافیت کفالت مادر 97

در این مقاله به موضوع معافیت کفالت مادر 97 خواهیم پرداخت.

در این مقاله به جزئیات معافیت کفالت و معافیت کفالت مادر 97 خواهیم پرداخت، شرایط معافیت کفالت مادر چیست و چه افرادی می توانند بابت این نوع کفالت، معافیت دریافت کنند. توجه داشته باشید که معافیت کفالت می تواند به صورت دائم و یا موقت باشد و در صورت شرایط خاص معافیت موقت تبدیل به معافیت دائم می شود. به مشمولان خدمت توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات لازم با مقاله معافیت کفالت مادر 97 همراه باشند.

قبل از بیان موضوع کفالت مادر لازم است به تعریفی از عنوان مشمول بپردازیم.

بر اساس قانون نظام وظیفه تمامی افرادی که به سن 18 سالگی می رسند درمشمول قانون وظیفه قرار گرفته می شوند و مشخص کردن تکلیف سربازی بر آنان واجب می شود. برخی از مشمولان خدمت که به عنوان سرپرست اعضای درجه ی یک هستند، می توانند در صورت برخورداری از شروط لازم جهت معافیت، معافیت دائم و یا موقت کسب کنند. در مقاله «انواع معافیت کفالت 97» می توانید از کفالت هایی که مورد بررسی جهت معافیت قرار می گیرند، مطلع شوید. در مقاله پیش رو تنها به معافیت کفالت مادر 97 به طور کامل و مفصل خواهیم پرداخت.

معافیت کفالت مادر

معافیت کفالت مادر در دو صورت به مشمولان خدمت داده خواهد شد.

  • فوت همسر مادر
  • طلاق مادر

در صورتی که مادر فاقد همسر باشد (طلاق و یا فوت همسر) بررسی معافیت کفالت انجام خواهد شد. البته لازم است به شروط دیگری که جهت معافیت کفالت مادر بررسی می شود، اشاره کرد.

  • مشمول فاقد غیبت باشد.
  • مشمول تنها پسر بالای 18 سال باشد.

یکی از مهم ترین شروطی که در معافیت کفالت مادر بررسی می شود، عدم وجود غیبت در خدمت سربازی است، در صورتی که مشمولان شامل غیبت در سربازی شوند، امکان بررسی شرایط کفالت او وجود نخواهد داشت.

به چند نکته توجه داشته باشید:

  • از طلاق و یا فوت همسر باید 30 ماه گذشته باشد، در طول این 30 ماه تمام معافیت موقت به مشمولان خدمت داده می شود و بعد از اتمام 30 ماه معافیت دائم را کسب می کنند.
  • اگر مادر تحت پوشش کمیته امداد و یا بهزیستی باشد، شرط تنها پسر بالای 18 سال حذف می شود و مشمولان خدمت می توانند از طرح معافیت مددجویان استفاده کنند.
  • مشمولان باید به عنوان یگانه مراقب و نگه دارنده مادر فاقد شوهر باشند.
  • در صورت مطلقه بودن مادر باید تاریخ ثبت طلاق در دفاتر اسناد قبل از وورد به سن 16 سالگی مشمول باشد. در صورتی که تاریخ ثبت طلاق بعد از 16 سالگی و قبل از سن مشمولیت باشد با توجه به تبصره 2 و ماده 1 نظام وظیفه عمومی، توسط شورای پیش بینی وضع خانوادگی مشمول در نظر گرفته می شود و در صورت تأیید شورا، معافیت به مشمول داده می شود.

به داوطلبان عزیز پیشنهاد میکنیم برای اطلاع از انواع معافیت کفالت 97 به مقاله مربوطه مندرج در آیدانیتو مراجعه کنند.

 


جهت اطلاع از معافیت کفالت مادر می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با9099071973 تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.