idanito

idanito

idanito

idanito

نتایج کنکور

اعلام نتایج کنکور 97

پس از برگزاری کنکور، گام بعدی مشخص کردن وضعیت رتبه و انتخاب رشته است. اعلام نتایج کنکور تمامی مقاطع حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون انجام می شود. در کارنامه ی اولیه منتشر شده، وضعیت مجاز یا غیرمجاز بودن انتخاب رشته ی داوطلب در هر دوره ی تحصیلی (روزانه، شبانه، پیام نور و غیر انتفاعی) مشخص می شود. پس از اعلام این نتایج نوبت به انتخاب رشته و پس از آن اعلام نتایج نهایی کنکور 97 می رسد.

اعلام نتایج کنکور سراسری 97

اعلام نتایج کنکور اولیه در دانشگاه سراسری برای هر مقطع را به صورت مجزا بررسی می کنیم:

دوره کاردانی پیوسته 97:

اوطلبان دوره کاردانی پیوسته یا کاردانی فنی و حرفه ای 97 همزمان با زمان ثبت نام در اردیبهشت ماه انتخاب رشته می کنند. از این رو اعلام نتایج اولیه ندارند و نتایج نهایی پذیرش یا عدم پذیرش در دانشگاه های انتخاب شده در شهریورماه اعلام می گردد.

دوره کارشناسی پیوسته 97:

پس از برگزاری آزمون در تیرماه، نتایج اولیه که شامل رتبه در سهمیه و کشور و تراز داوطلب است، منتشر می گردد و داوطلب می تواند نتیجه ی اولیه بدست آمده نسبت به انتخاب رشته / محل هایی که احتمال قبولی بالاتری دارد، اقدام کند.

دوره کاردانی به کارشناسی (کارشناسی ناپیوسته 97):

ثبت نام و انتخاب رشته ی دوره ی کاردانی به کارشناسی مانند دوره ی کاردانی فنی و حرفه ای همزمان و در خردادماه انجام می شود. نتایج نهایی پذیرش در دانشگاه در هفته ی آخر شهریور 97 اعلام می گردد.

دوره کارشناسی ارشد:

نتایج اولیه کنکور ارشد  حدود یک ماه پس از برگزاری آزمون و در خردادماه منتشر می شود.

دوره دکتری تخصصی: نتایج اولیه دکتری تخصصی در فروردین سال 97 منتشر می گردد.

نتایج کنکور آزاد و سراسری همزمان اعلام می شود 

 

اعلام نتایج کنکور آزاد 97

با توجه به ادغام آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد و اعلام نتایج  کنکور آزاد  در مقاطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی ارشد و دکتری، همزمان با اعلام نتایج سراسری می باشد. اما در دوره های کاردانی پیوسته و ناپیوسته، هم چنین دوره ی کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد 97 پذیرش کاملاً بدون کنکور انجام می شود و داوطلب بلافاصله بعد از ثبت نام می تواند به تحصیل در واحد دانشگاهی مورد نظر مشغول شود.

زمان انتخاب رشته پذیرفته شدگان اولیه کنکور 97:

زمان انتخاب رشته را در هر مقطع جداگانه بررسی می کنیم:

دوره ی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته فنی و حرفه ای:

همان طور که گفتیم این داوطلبان همزمان با ثبت نام، انتخاب رشته ی خود را نیز انجام می دهند.

دوره کارشناسی پیوسته:

شرکت کنندگان کنکور سراسری 97 پس از اعلام نتایج اولیه در مردادماه می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

دوره کارشناسی ارشد:

شرکت کنندگان کنکور ارشد سراسری 97 پس از اعلام نتایج اولیه در خردادماه می توانند انتخاب رشته کنند.

دوره دکتری تخصصی:

انتخاب رشته ی دوره دکتری تخصصی در فروردین 97 انجام می شود و سپس نتایج چند برابر ظرفیت آن در خردادماه اعلام می گردد.

نفرات برتر کنکور 97:

اسامی سه نفر برترنتایج کنکور در هر پنج گروه آموزشی، یک روز پیش از اعلام نتایج اولیه از سایت سازمان سنجش منتشر می گردد.

پس از مشخص شدن نفرات برتر کنکور 97 اسامی آنان در مقاله اضافه می شود.

 درصد پذیرش دوره های کارشناسی دانشگاه آزاد بدون کنکور است 

 

دانشگاه بدون کنکور 97:

قطعاً امکان ورود بدون کنکور به دانشگاه، اضطراب ناشی از عدم پذیرش در کنکور را برای داوطلبان تا حد بسیاری کم کرده است. پذیرش بدون کنکور در هر مقطع را به صورت مجزا بررسی می کنیم.

دوره کاردانی: داوطلبان دوره ی کاردانی پیوسته و ناپیوسته در دانشگاه های آزاد و علمی – کاربردی کاملاً بدون کنکور پذیرش می شوند و تعداد بسیاری از واحدهای دانشگاهی غیر انتفاعی نیز صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می پذیرند.

دوره کارشناسی: دوره ی کارشناسی ناپیوسته ی دانشگاه علمی – کاربردی و آزاد کاملاً بدون کنکور دانشجو می پذیرد. هم چنین درصد بالایی از رشته های تحصیلی در دوره های غیر انتفاعی بدون کنکور پذیرش می شوند.

و اما در دوره ی کارشناسی پیوسته، فقط دانشگاه آزاد ارائه دهنده ی دوره کارشناسی بدون کنکور است، به ادعای مسئولین دانشگاه آزاد، 95 درصد پذیرش دانشگاه های آزاد بدون کنکور است.

دوره کارشناسی ارشد و دکتری: پذیرش بدون کنکور در این دوره ها در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد فقط با استفاده از سهمیه ی استعداد درخشان امکان پذیر است.

نتایج کنکور سراسری

انتخاب رشته کنکور ، انتخاب رشته ریاضی ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته زبان ، خرید خدمت ، خرید سربازی ، مشاوره خانواده ، نتایج کنکور ، نتایج نمونه دولتی  ، پاسخ نامه کنکور زبان 97 ، مدیریت استرس قبل از کنکور ، پاسخ نامه کنکور تجربی 97 ، پاسخ نامه کنکور هنر 97 ، تخمین رتبه کنکور 97 ، پاسخ نامه کنکور انسانی 97 ، نکات بعد از کنکور 97 ، نقش والدین در کنکور فرزندان ، دکتری بدون آزمون ، دکتری بدون کنکور ، کارشناسی بدون کنکور ، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور ، رشته های کارشناسی پیام نور بدون کنکور ، ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ارشد بدون کنکور

نتایج تیزهوشان97

تخمین رتبه تیزهوشان برای بررسی سریع نتایج تیزهوشان مورد بحث قرار می گیرد. همان طور که می دانید، آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، فیلتر عبور 15000 دانش آموز از بیش از 200.000 داوطلب می باشد. به همین علت پس از برگزاری آزمون تیزهوشان تا زمان اعلام نتایج نهایی، بسیاری از داوطلبان و خانواده هایشان در استرس پذیرش و یا عدم پذیرش در مدارس تیزهوشان به سر می برند. یک راه برای رهایی از این نگرانی تخمین رتبه تیزهوشان است.  با تخمین رتبه ی داوطلب می توان احتمال پذیرش وی را بررسی کرد.

درصد لازم برای قبولی در تیزهوشان

برای قبولی در مدارس تیزهوشان، نمی توان به طور قطع درصدی را مشخص کرد، به دو دلیل:
1- تعداد مدارس بیش از 500 واحد می باشند و داوطلبان هر شهر مدارس متفاوتی را اولویت خود قرار داده اند.

2- هر ساله به نسبت مطالعه دانش آموزان، درصد لازم برای قبولی در هر مدرسه تغییر می کند. از این رو بهترین راه تخمین رتبه تیزهوشان و یا تخمین تراز است.

پس از برگزاری آزمون ورودی تیزهوشان، پاسخنامه سؤالات آزمون در سایت ثبت نام تیزهوشان منتشر می شود. با مقایسه سؤالات زده داوطلب، با کلید پاسخنامه، طبق فرمول زیر نمره ی خام دروس را می توانید محاسبه کنید:

 

پس از اعلام نتایج تیزهوشان اینکه درصد هر درس را بدست آورید، می توانید با کارنامه های داوطلبان پذیرفته شده سال های قبل مقایسه کنید تا با بررسی دقیق درصد دروس شما، دقیق ترین احتمال پذیرش شما را به شما اطلاع داده شود.

 

کارنامه پذیرفته شدگان فقط شامل نام مرکز پذیرفته شده است


کارنامه قبولی مدارس تیزهوشان

کارنامه نهایی مدارس تیزهوشان، در زمان اعلام نتایج تیزهوشان به دو شکل منتشر می شود. برای مشاهده ی کارنامه نهایی، پس از ورود به سایت تیزهوشان به آدرس azmoon.medu.ir و وارد کردن اطلاعات فردی، داوطلب وارد پروفایل شخصی خود شده و اطلاعات مربوط به آزمون خود را مشاهده می کند. داوطلبانی که پذیرفته شده باشند، تنها نام آموزشگاهی که پذیرش شده اند را مشاهده می کنند و اما داوطلبانی که مردود شده اند درصد هر درس را به همراه تراز و رتبه ی نهایی در کارنامه ی خود می بیننند. قابل ذکر است که در این کارنامه مقایسه ی رتبه ی داوطلب با رتبه ی آخرین فرد پذیرش شده در همه ی مدارسی که انتخاب کرده است، نیز به چشم می خورد.

برای راهنمای مشاهده ی نتایج آزمون تیزهوشان، توصیه می کنیم مقاله ی زمان اعلام نتایج تیزهوشان را مطالعه کنید.

 

نرم افزار تخمین رتبه تیزهوشان

دقیق ترین راه برای اطمینان حاصل کردن از وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش داوطلب، استفاده از نرم افزار تخمین رتبه تیزهوشان است. این نرم افزار با استفاده از درصد دروس آزمون داوطلبان تراز آزمون را محاسبه کرده و با استفاده از بانک اطلاعاتی خود، مشخص می سازد که داوطلب با چه احتمالی در اولویت های انتخابی خود پذیرش می شود.


انتخاب رشته کنکور ، انتخاب رشته ریاضی ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته زبان ، خرید خدمت ، خرید سربازی ، مشاوره خانواده ، نتایج کنکور ، نتایج نمونه دولتی  ، پاسخ نامه کنکور زبان 97 ، مدیریت استرس قبل از کنکور ، پاسخ نامه کنکور تجربی 97 ، پاسخ نامه کنکور هنر 97 ، تخمین رتبه کنکور 97 ، پاسخ نامه کنکور انسانی 97 ، نکات بعد از کنکور 97 ، نقش والدین در کنکور فرزندان ، دکتری بدون آزمون ، دکتری بدون کنکور ، کارشناسی بدون کنکور ، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور ، رشته های کارشناسی پیام نور بدون کنکور ، ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ارشد بدون کنکور

انتخاب رشته ارشد

انتخاب رشته ارشد سراسری 97

پس از برگزاری کنکور ارشد سراسری 97 و اعلام نتایج اولیه، افرادی که مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند اقدام به انتخاب رشته ارشد سراسری 97 نمایند، داوطلبان می بایست قبل از انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد  را از سایت سنجش دانلود کنند و رشته ی مورد علاقه ی خود را از بین لیست رشته محل های موجود در دفترچه انتخاب نمایند. اگر می خواهید اطلاعات لازم در مورد زمان انتخاب رشته، دفترچه انتخاب رشته، تاریخ اعلام نتایج و راهنمای انتخاب رشته ارشد سراسری 97 بدست آورید توصیه می کنیم مقاله را تا پایان مطالعه نمایید.

زمان انتخاب رشته ارشد سراسری 97 احتمالاً در نیمه ی دوم خردادماه 97 

طبق روال سال گذشته، زمان انتخاب رشته ارشد 97 احتمالاً در نیمه ی دوم خردادماه 97 خواهد بود. در تاریخ تعیین شده لازم است داوطلبان برای انتخاب رشته به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند و با توجه به رتبه و تراز قبولی در کارنامه کتبی خود ، انتخاب رشته نمایند.

دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسری 97

برای اینکه از لیست کد رشته محلهای گروه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی، کشاورزی، هنر، علوم دامپزشکی و شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو در دوره های مجازی، پردیس خودگردان یا مؤسسات آموزش عالی دولتی و غیر انتفاعی، سهمیه رزمندگان و ایثارگران، بورسیه و رشته های دارای شرایط خاص، پذیرش اتباع خارجی، شرایط پذیرش با آزمون استعدادهای درخشان در دوره های کارشناسی ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی عالی مطلع شوید، دفترچه انتخاب رشته ارشد سراسری 97 را از سایت سنجش دانلود نموده و قبل از انتخاب رشته ارشد به مطالعه دفترچه انتخاب رشته ارشد 97 بپردازید.

راهنمای انتخاب رشته ارشد سراسری 97

داوطلبان می بایست قبل از اینکه اقدام به انتخاب رشته ارشد سراسری نمایند، راهنمای انتخاب رشته ارشد سراسری 97 را به دقت مطالعه نمایند. در این قسمت می توانید راهنمای انتخاب رشته ارشد را مطالعه نمایید.

متقاضیان پس از اینکه رشته ی مورد نظر خود را از بین کد رشته محل های موجود در دفترچه ی انتخاب نمودند، می توانند با خرید کارت اعتباری، وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری و شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت نام اولیه از طریق سیستم در اختیار داوطلب قرار گرفته است، اقدام به انتخاب حداکثر 100رشته محل نمایند.

امکان انتخاب حداکثر 100رشته محل در انتخاب رشته ارشد سراسری 97 

پس از ثبت نام انتخاب رشته ی خود در سایت سنجش می بایست رسید 15 رقمی از سیستم دریافت نمایید. در غیر این صورت انتخاب رشته شما تکمیل نشده است.

مهلت انتخاب رشته ارشد سراسری  97

مهلت انتخاب رشته ارشد سراسری سال گذشته از 21/03/96 لغایت 25/03/96 بوده است. به احتمال زیاد مهلت انتخاب رشته ارشد سراسری 97 هم در نیمه ی دوم خردادماه 97 باشد.

به محض مشخص شدن مهلت انتخاب رشته ارشد 97 زمان دقیق آن را در این پست قرار می دهیم.

تاریخ اعلام نتایج انتخاب رشته ارشد سراسری 97

تاریخ اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد سراسری 97 به احتمال زیاد، دهه ی اول شهریورماه خواهد بود.

داوطلبان می توانند نتایج انتخاب رشته ارشد سراسری را از طریق سایت سنجش در قالب کارنامه به دو روش، یکی با وارد کردن شماره پروند و شماره شناسنامه و یا با وارد کردن شماره داوطلبی و شماره شناسنامه مشاهده نمایند.

 انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد


انتخاب رشته کنکور ، انتخاب رشته ریاضی ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته زبان ، خرید خدمت ، خرید سربازی ، مشاوره خانواده ، نتایج کنکور ، نتایج نمونه دولتی  ، پاسخ نامه کنکور زبان 97 ، مدیریت استرس قبل از کنکور ، پاسخ نامه کنکور تجربی 97 ، پاسخ نامه کنکور هنر 97 ، تخمین رتبه کنکور 97 ، پاسخ نامه کنکور انسانی 97 ، نکات بعد از کنکور 97 ، نقش والدین در کنکور فرزندان ، دکتری بدون آزمون ، دکتری بدون کنکور ، کارشناسی بدون کنکور ، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور ، رشته های کارشناسی پیام نور بدون کنکور ، ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ارشد بدون کنکور

مصاحبه دکتری

مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر 97

پذیرش نهایی در دانشگاهها و مراکز آموزشی سراسری و آزاد که دانشجویان مقطع دکتری پذیرش می کنند ، از طریق مصاحبه انجام می شود. نحوه تشکیل پرونده برای داوطلبان، تاریخ و محل برگزاری مرحله دوم آزمون که مصاحبه علمی و پژوهشی است و نیز برگزاری یک آزمون داخلی توسط هر یک از دانشگاه های مربوطه توسط خود آن دانشگاه در سایت این آنها ، اطلاع رسانی می شود و در مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر 97 نیز مطابق با این شیوه پذیرش نهایی معرفی شدگان به مصاحبه علمی انجام می شود. از این رو داوطلبانی که مرحله ی اول آزمون دکتری را سپری کرده اند و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه های مورد نظر شده اند، هنوز یک گام مهم دیگر برای قبولی نهایی در پیش دارند و با توجه به نوع دانشگاهی که برای مصاحبه دکتری دعوت شده اند و رشته و گرایش انتخابی مطابق با آن می بایست خود را برای مصاحبه آماده نمایند.

مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر سراسری 97

در مصاحبه دکتری آزاد مهندسی کامپیوتر سراسری 97 با توجه به دو شیوه ای که دانشجو پذیرش می شود، متقاضیان می بایست برای مصاحبه آماده شوند. در شیوه ی آموزشی – پژوهشی مطابق جدول زیر نمره نهایی داوطلب محاسبه می شود.

سهم آزمون متمرکزرزومه علمی و پژوهشیمصاحبه علمی
50%20%30%

 

در این شیوه، رتبه کنکور دکتری فرد بیشترین سهم را دارد، از این رو در ابتدای راه لازم است که متقاضیان قبولی در مصاحبه دکتری97 مهندسی کامپیوتر سراسری بر به دست آوردن نتیجه مطلوب در آزمون سراسری تمرکز کنند. اما این یک شرط لازم است و نه کافی!

بعد از آزمون، رزومه علمی فرد 20 % سهم در قبولی نهایی وی دارد و این رزومه شامل: 1- تألیف و چاپ انواع مقالات علمی رشته مهندسی کامپیوتر 2- برگزاری سمینارهای معتبر 3- ترجمه، تألیف و چاپ کتاب انواع کتاب  4- کسب رتبه در جشنورهای معتبر علمی داخل یا خارج 5- تسلط بر یک زبان خارجی، گزینه نهایی که متقاضیان پذیرش در دکتری مهندسی کامپیوتر می بایست روی آن سرمایه گذاری کنند، مصاحبه علمی است. روز مصاحبه و حضور فرد در جمعی که به عنوان هیئت زوری هستند، نقش مهمی بازی می کند. تجربه نشان داده است که افرادی با وجود اینکه رتبه خوبی در آزمون کسب کرده اند و سوابق پژوهشی قابل توجهی دارند، اما چون در روز مصاحبه و سنجش علمی دچار اضطراب می شوند و آمادگی های لازم مانند تسلط بر خورد، حفظ تمرکز و اعتماد به نفس و درست و به جا سخن گفتن و جواب دادن را نادیده گرفته اند. به نتیجه دلخواه نرسیده اند. از این رو مصاحبه دکتری کامپیوتر سراسری 97 با توجه و تقویت هر یک از شرایط و ضوابط علمی و اخلاقی برای قبولی نهایی اهمیت بالایی دارد و اگر هدف تحصیل در بهترین دانشگاه های دکتری رشته مهندسی کامپیوتر را دراید، می بایست از هیچ کدام از این حوزه های غافل نشیود.

روش دیگری که در پذیرش دکتری سراسری وجود دارد، شیوه پژوهش محور است که در آن کنکور 30 درصد امتیاز، سوابق پژوهشی و علمی 20 درصد، مصاحبه علمی 30 درصد و تهیه طرح واره 20 درصد دارند. طرح واره به این صورت است که دانشگاهی که در آن داوطلب به عنوان پذیرفته شده در مرحله ی مصاحبه معرفی شده است، از او یک طرح اولیه رساله تقاضا می کند که دانشجو لازم است با ارائه آن در روز مصاحبه حضور یابد.

مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر آزاد 97:

دانشگاه آزاد بعد از اتمام زمان انتخاب رتشه دکتری مهندسی کامپیوتر، کسانی را که برای شرکت در مصاحبه دکتری کامپیوتر و سنجش علمی مورد تأیید قرار گیرند، از طریق مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد معرفی می کند.

این افراد با ارائه مدارک لازم می بیاست در زمان تعیین شده در محل مصاحبه حضور یابند. پذیرش در مقطع دکتری مهندسی کامپیوتر آزادنسبت به دانشگاه های سراسری آسان تر است. از این رو داوطلبان می توانند با کسب رتبه لازم و برخی فعالیت های پژوهشی امیدوار باشند که به مقطع دکتری راه می یابند. البته دانشگاه آزاد با توجه به سیاست های آموزشی خود معیارهای قابل توجهی برای پذیرش دانشجویان مقطع دکتری دارد. دانشگاه آزاد در مصاحبه دکتری مهندسی کامپیوتر برای مصاحبه و سنجش علمی 30% ، روزمه پژوهشی 20% و آزمون 50 درصد در نظر گرفته است. که داوطلبا دارای انگیزه و اهداف علمی می توانند در مصاحبه دکتری  کامپیوتر دانشگاه آزاد پذیرفته شوند.

مصاحبه دکتری گرایش های مهندسی کامپیوتر 97

مصاحبه دکتری گرایش های مهندسی کامپیورت در هر یک از گرایش های نرم افزار و الگوریتم، معماری سیستم های کامپیوتری، هوش مصنوعی، شبکه و رایانش و فناوری اطلاعات در هر یک از دانشگاه های سراسری و آزاد با توجه به امتیازهای تعیین شده برای آزمون، مصاحبه و سوابق علمی انجام می شود. در هر یک از این گرایش ها، داوطلبانی که با کسب حد نصاب نمره و تراز قبولی در آزمون به دانشگاه های دارای این گرایش ها معرفی می شوند، می بایست امتیاز و سهم هر کدام از معیارهای پذیرش دانشگاه مصاحبه کننده را داشته باشند. یا به حداقل های لازم آن رسیده باشند. برای قبولی در هر یک از گرایش های دکتری مهندسی کامپیوتر تجربه پذیرفته شدگان سالهای قبل هم کننده خواهد بود. چرا که آنها با استاتید و انتظارات آنها در گرایش های مربوطه آشنا هستند و سیاست های آموزشی و علمی آنها را می توانند به داوطلبان مصاحبه دکتری هر یک از این گرایش های منتقل کنند.

برای قبولی در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد هر یک از گرایش های مهندسی کامپیورت امتیازات و ضوابط کلی مصاحبه دکتری را با توجه به نوع دانشگاهی که فرد قبول شده است، می بایست در نظر داشت و در روز مصاحبه هم متقاضاین لازم است از عهده پاسخ گویی به سؤالات تخصصی اساتید در هر یک از گرایش های مربوطه بر آیند. با رعایت این نکات قبولی در مصاحبه دکتری گرایش های مهندسی کامپیوتری قطعی خواهد بود.

انتخاب رشته کنکور ، انتخاب رشته ریاضی ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته زبان ، خرید خدمت ، خرید سربازی ، مشاوره خانواده ، نتایج کنکور ، نتایج نمونه دولتی  ، پاسخ نامه کنکور زبان 97 ، مدیریت استرس قبل از کنکور ، پاسخ نامه کنکور تجربی 97 ، پاسخ نامه کنکور هنر 97 ، تخمین رتبه کنکور 97 ، پاسخ نامه کنکور انسانی 97 ، نکات بعد از کنکور 97 ، نقش والدین در کنکور فرزندان ، دکتری بدون آزمون ، دکتری بدون کنکور ، کارشناسی بدون کنکور ، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور ، رشته های کارشناسی پیام نور بدون کنکور ، ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ارشد بدون کنکور

 

انتخاب رشته دکتری97

انتخاب رشته دکتری مهندسی هوا فضا 97

اولین مرحله ورود داوطلبان دکتری مهندسی هوا فضا به دانشگاه آزمون کتبی دکتری میباشد ، مرحله ی بعدی انتخاب رشته دکتری مهندسی هوا فضا 97 در دانشگاه های مورد نظر است که داوطلبان باید طبق دفترچه یا نتخاب رشته دکتری 97 مراحل انتخاب رشته خود را به پایان برسانند .

داوطلبان 50 کد را به عنوان انتخاب های خود باید وارد کنند و با مدیریت و دانش کافی شانس قبولی خود را بالا میبرند.

انتخاب رشته مرحله ی بسیار حساسی است که داوطلبان عزیز باید اطلاعات کافی در این زمینه به دست آورند ، در این مقاله سعی در ارائه مطالب مورد نیاز در انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد مهندسی هوا فضا 97 داریم قبل از انتخاب رشته بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید .

انتخاب رشته دکتری مهندسی هوا فضا بعد از ادغام آزمون ها :

با توجه به ادغام آزمون کتبی دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری ، داوطلبان مقطع دکتری در یک آزمون شرکت کرده و بعد از آزمون راه دو دانشگاه از هم جدا میشود وانتخاب رشته دکتری در دانشگاه ها آزاد و دانشگاه سراسری جداگانه صورت میگیرد .

داوطلبان دکتری مهندسی هوا فضا بعد قبولی در آزمون ، با توجه به رتبه خود و همچنین ظرفیت های دانشگاه های مورد نظر انتخاب رشته میکنند .

البته تعداد دانشگاه هایی که رشته ی مهندسی هوا فضا 97 را پذیرش میکند محدود است و از جمله رشته هایی است که توجه اکثر داوطلبان را جذب میکند از این رو رقابت کمی سخت تراز سایر رشته های گروه مهندسی برای داوطلبان میباشد و این مورد حساسیت انتخاب رشته دکتری مهندسی هوا فضا 97 را کاملا مشخص میکند.

بعد از انتخاب رشته ، داوطلبان باید منتظر دعوت به مصاحبه از جانب دانشگاه مورد باشند در این زمان بهتر است اطلاعاتی راجع به مصاحبه به دست آورند تا فرصت ویژه و محدود خود ، قبولی در رشته مهندسی هوافضا را از دست ندهند.

انتخاب رشته دکتری مهمترین مرحله ورود به دانشگاه میباشد ، و انتخاب رشته اشتباه میتواند آینده شغلی فرد را به خطر بیاندازد

برای انتخاب رشته خوب به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

در این قسمت به نکاتی که برای انتخاب رشته خوب نیاز دارید پرداختیم :

  • علاقمندی به رشته مورد نظر بسیار مهم است زیرا تلاش مستمر با توجه به علاقه همیشگی صورت میگیرد .
  • داشتن دانش کافی به رشته ی مورد نظر از جمله مهمترین شروط لازم برای ورود به دانشگاه است.
  • توجه به بازار کار در ایران و همچنین بازار کار در آینده.
  • توجه به ظرفیت های دانشگاه های پذیرنده در سراسر کشور .

 

با رشته مهندسی هوا و فضا بیشتر آشنا شوید :

مهندسی هوا فضا در ایران یکی از رشته های مهندسی است .

همانطور که میدانید رشته مهندسی هوا فضا قدمت طولانی در کشور ما ندارد و از سال 1366 وارد ایران شده است ، دانشگاه صنعتی امیر کبیر اولین دانشگاه ارائه دهنده رشته مهندسی هوا فضا بود .

و اکنون رشته مهندسی هوا فضا در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری در دانشگاه های سراسر ایران دانشجو میپذیرد .

در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری (دکتری آخرین مقطع تحصیل در رشته مهندسی هوا فضا در ایران میباشد . ) رشته مهندسی هوا فضا 97 دارای 5 گرایش میباشد (آئرودینامیک ، جلوبرندگی ، سازه های هوایی ، دینامیک پرواز و کنترل ، مهندسی فضایی ) که در مقالات دیگر بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

دفترچه انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته کنکور ، انتخاب رشته ریاضی ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته زبان ، خرید خدمت ، خرید سربازی ، مشاوره خانواده ، نتایج کنکور ، نتایج نمونه دولتی  ، پاسخ نامه کنکور زبان 97 ، مدیریت استرس قبل از کنکور ، پاسخ نامه کنکور تجربی 97 ، پاسخ نامه کنکور هنر 97 ، تخمین رتبه کنکور 97 ، پاسخ نامه کنکور انسانی 97 ، نکات بعد از کنکور 97 ، نقش والدین در کنکور فرزندان ، دکتری بدون آزمون ، دکتری بدون کنکور ، کارشناسی بدون کنکور ، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور ، رشته های کارشناسی پیام نور بدون کنکور ، ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ارشد بدون کنکور