idanito

idanito

idanito

idanito

ترک اعتیاد

روش های ترک اعتیاد

اعتیاد به مواد مخدر قابل درمان و خلاصی از آن، به طور کامل میسر است. اما  ترک اعتیاد  یک فرآیند طولانی بوده و نیازمند تلاش زیاد است.

عود کردن این بیماری، بخشی از فرآیند ترک است. به عبارتی یک درمان تأثیرگذار ناگهان رخ نمی‌دهد و هر بهبودی، نشانه‌ی یک پیشرفت محسوب می‌شود.

اعتیاد جنبه‌های بسیاری از عملکرد یک فرد را، از توانایی تاب‌آوری در برابر مشکلات گرفته تا ایفای یک نقش خلاق و مفید در جامعه، تحت تأثیر قرار می‌دهد

اما چرا سلامتی فرد معتاد به خطر می‌افتد؟

یک فرد معتاد ممکن است از انواع بیماری‌های جسمی و روانی در کنار اعتیاد رنج ببرد و در زندگی اجتماعی هم یک فرد سرخورده باشد. شرایط بر فرد معتاد چنان سخت می‌شود که معمولاً همه‌ی افراد معتاد حداقل یک بار به فکر ترک می‌افتند. برای آشنایی با آثار اعتیاد می‌توانید مقاله‌ی « مشاوره خانواده  و ترک اعتیاد » را مطالعه کنید.

انواع روش های ترک اعتیاد

ترک اعتیاد  می‌تواند شامل چندین روش‌ درمانی باشد. البته معمولاً ترکیبی از روش‌ها جواب می‌دهد و اجزای مراحل درمان می‌توانند در طول فرآیند بهبودی تغییر کنند.

در ادامه به معرفی انواع روش‌های ترک اعتیاد می‌پردازیم:

سم‌زدایی

سم‌زدایی تحت نظارت پزشک انجام می‌شود. ممکن است این روش مورد نیاز باشد. اما دقت کنید که این روش اولین مرحله‌ی درمان است و احتمال عود در آن بالاست. سم‌زدایی دو مرحله دارد:

  • مرحله‌ی اول شامل از بین بردن وابستگی بدن به مواد است، طوری که بیمار از مواد پاک شود و با عدم مصرف خمار نشود.
  • مرحله‌ی دوم پاک ماندن است. در این مرحله فرد باید بتواند خودش را کنترل کند و دیگر به سمت مواد مخدر بر نگردد.

دارو درمانی

داروها می‌توانند مصرف مواد را کاهش دهند یا برای غلبه بر افسردگی و اضطراب که معمولاً افراد معتاد را رنج می‌دهند، مورد استفاده قرار بگیرند.

مصاحبه‌ی انگیزشی

مصاحبه‌ی انگیزشی در روش های ترک اعتیاد  به شکل جلسات مشاوره‌ای کوتاه مدت اتفاق می‌افتد و به فرد معتاد کمک می‌کند تا احساسات ضد و نقیضش در مورد درمان را حل‌ و فصل کند و برای درمان انگیزه پیدا کند.

درمان شناختی – رفتاری

درمان شناختی-رفتاری یک روش درمانی است که در فرآیند ترک اعتیاد به فرد کمک می‌کند تا موقعیت‌هایی که اشتیاق به مصرف دوباره‌ی مواد در آن ها زنده می‌شود را بشناسد و بر آن ها غلبه کند.

گروه درمانی

گروه درمانی فضایی را برای فرد معتاد فراهم می‌کند که در آن احساس تنهایی و متفاوت بودن با سایر افراد جامعه را نداشته باشد و با دیگران هم‌ذات‌پنداری کند. افراد معتاد در گروه درمانی بر هم اثر می‌گذارند و از هم حمایت می‌کنند.

مشاوره خانواده  در فرایند ترک اعتیاد نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.

خانواده درمانی

در خانواده درمانی افراد خانواده‌ی فرد معتاد آموزش می‌بینند، برای حل‌ و فصل تعارضات بین افراد خانواده تلاش می‌شود، همچنان که فرد در حال ترک اعتیاد است، صمیمیت به خانواده باز می‌گردد و با حمایت افراد خانواده از فرد معتاد، فرآیند ترک اعتیاد تسریع می‌شود.

آموزش مهارت‌های زندگی

وقتی کسی معتاد می‌شود، معمولاً عملکردش در زمینه‌های تحصیلی و شغلی کاهش می‌یابد. با آموزش مهارت‌های زندگی فرد معتاد به نوعی دوباره به زندگی بر می‌گردد و در تعاملات فردی و اجتماعی پیشرفت می‌کند.

ترک اعتیاد توسط طیف وسیعی از روش‌های درمانی صورت می‌گیرد. از روش‌های سرپایی گرفته تا جلسه‌های روان‌درمانی طولانی و مصرف داروهای مختلف، همه می‌توانند در فرایند ترک اعتیاد مفید باشند.

برنامه‌های۱۲ قدم

برنامه‌های ۱۲ قدم به عنوان یکی از مؤثرترین  روش‌های ترک اعتیاد  شناخته می‌شود. این برنامه‌ها اولین بار در سال ۱۹۳۹ در کتابی به نام الکلی‌های گم‌نام، برای درمان معتادان الکلی ارائه شدند و آنقدر موفقیت‌آمیز بود که گروه‌های دیگر معتادان هم به آن‌ها علاقه نشان دادند و از آن‌ها بهره بردند. امروز بیش از ۲۰۰ انجمن در سراسر جهان این برنامه‌ها را برای درمان اعتیاد اجرا می‌کنند.

فرض اصلی این برنامه‌ها این است که آدم‌ها می‌توانند در فرآیند ترک اعتیاد به همدیگر کمک کنند و این اتفاق می‌تواند در طول جلسات متعدد و با ملاقات‌هایی اتفاق بی‌افتد که افراد در آن‌ها تجربه‌هایشان را با هم سهیم می‌شوند و از همدیگر حمایت می‌‌کنند.

برنامه‌‌های ۱۲ قدم، فضایی را برای افراد معتاد فراهم می‌کنند که در آنجا اعتیاد خودشان را بپذیرند، تجربه‌هایشان را پردازش کنند و از الگویی جدید پیروی کنند. این برنامه‌ها با انواع تمرین‌ها در مواردی مثل موارد زیر به افراد کمک می‌کنند:

  • توانایی شناخت و پذیرش این واقعیت که فرد معتاد در حال تجربه‌ی اعتیاد است
  • باور بر این موضوع که اعتیاد عوارض زیادی دارد و برای کنترل آن از طریق راهنمایی‌های بیرونی نیاز به تصمیم گیری داریم
  • مشاهده‌ی خود و آگاهی از رفتارهایی که بخشی از اعتیاد هستند
  • پذیرش خود و توانایی تغییر رفتارها
  • شناخت توانایی‌ها، ایجاد عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس
  • هم‌دلی با کسانی که از اعتیاد رنج می‌برند و با آن درگیر هستند
  • ترک اعتیاد  و کمک به دیگران برای ترک
  • شروع یک زندگی پاک و خالی از اعتیاد

به این نکته هم توجه داشته باشید که:

روشی که برای یک فرد معتاد مناسب است، الزاماً برای شخصی دیگر جواب نمی‌دهد. اما اعتیاد یک بیماری قابل‌درمان است. شواهد نشان می‌دهند که در فرآیند ترک اعتیاد، هیچ چیز مهم تر از تعهد فرد معتاد به مراحل درمان نیست.

مشاوره خانواده



انتخاب رشته کنکور ، انتخاب رشته ریاضی ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته زبان ، خرید خدمت ، خرید سربازی ، مشاوره خانواده ، نتایج کنکور ، نتایج نمونه دولتی  ، پاسخ نامه کنکور زبان 97 ، مدیریت استرس قبل از کنکور ، پاسخ نامه کنکور تجربی 97 ، پاسخ نامه کنکور هنر 97 ، تخمین رتبه کنکور 97 ، پاسخ نامه کنکور انسانی 97 ، نکات بعد از کنکور 97 ، نقش والدین در کنکور فرزندان ، دکتری بدون آزمون ، دکتری بدون کنکور ، کارشناسی بدون کنکور ، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور ، رشته های کارشناسی پیام نور بدون کنکور ، ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ارشد بدون کنکور

انتخاب رشته دکتری آزاد

انتخاب رشته دکتری آزاد 97

انتخاب رشته آزاد دکتری 97  به صورت مجزا از انتخاب رشته دکتری سراسری 97  انجام می شود و داوطلبان این دو دانشگاه تا زمان اعلام نتایج اولیه دکتری شرایط مشاهی دارند و از طریق سایت سازمان سنجش می توانند برای ثبت نام و مشاهده نتایج اقدام کنند. اما در مرحله انتخاب رشته، متقاضیان ورود به دوره ی دکتری آزاد 97 مسیرشان جدا می شود و می بایست از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد برای  انتخاب رشته آزاد دکتری 97  و مشاهده نتایج نهایی و زمان مصاحبه اقدام نمایند.  انتخاب رشته آزاد دکتری  دارای شرایط و نحوه خاص خود است و مهلت آن نیز مشخص شده است. با توجه به اهمیت این موضوعات در انتخاب رشته دکتری آزاد 97 در ادامه به آنها می پردازیم.

شرایط انتخاب رشته دکتری آزاد 97:

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری کسانی که مجاز به  انتخاب رشته آزاد دکتری  شده اند و دارای کد دسترسی به انتخاب رشته دکتری آزاد باشند، شرایط انتخاب رشته دکتری آزاد 97 را دارند و می توانند با مراجعه به سایت www.azmoon.org  که همان مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد است، نسبت به انتخاب رشته که شامل 40 کد رشته محل است، اقدام نمایند. دفترچه  انتخاب رشته دکتری آزاد  97 برای اطلاع از شرایط و نحوه انتخاب رشته با آزمون و بدون آزمون این دانشگاه منتشر می شود و مجاز شدگان با آزمون دانشگاه آزاد می بایست طبق مندرجات آن و دارا بودن شرایط انتخاب رشته اقدام نمایند.

 نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد ۹۷

نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد 97:

برای انتخاب رشته دکتری آزاد 97، ابتدا باید شناسه اینترنتی انتخاب رشته را در سایت  www.azmoon.org خریداری نمود و با وارد کردن اطلاعات شناسه به درگاه انتخاب رشته اینترنتی وارد شد. در صفحه  ای که برای متقاضی باز می شود. اطلاعات شخصی وی و نیز کد رشته درج شده است.

با توجه به کد رشته امکان انتخاب 40 کد رشته محل وجود دارد. سیستم  انتخاب رشته دکتری آزاد  هوشمند است. از این رو خطاهای احتمالی را به داوطلب هشدار می دهد. پس از انجام صحیح انتخاب رشته، داوطلب باید منتظر اعلام نتایج نهایی و مصاحبه تخصصی باشد.

مهلت انتخاب رشته دکتری آزاد 97:

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در هفته آخر فروردین ماه، کسانیکه علاقه مند به  انتخاب رشته آزاد دکتری  هستند با دارا بودن کد انتخاب رشته دانشگاه آزاد به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه نمایند و بقیه مراحل پذیرش دکتری را از طریق اطلاعیه ها و زمان بندی این سامانه انجام دهند. معمولاً زمان  انتخاب رشته آزاد دکتری 97  در اردیبهشت ماه است و تاریخ تمدید آن قطعیت ندارد. از این رو با توجه به اعلام زمان مشخص شده می بایست برای انتخاب رشته دکتری آزاد داوطلبان اقدام نمایند.


انتخاب رشته کنکور ، انتخاب رشته ریاضی ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته زبان ، خرید خدمت ، خرید سربازی ، مشاوره خانواده ، نتایج کنکور ، نتایج نمونه دولتی  ، پاسخ نامه کنکور زبان 97 ، مدیریت استرس قبل از کنکور ، پاسخ نامه کنکور تجربی 97 ، پاسخ نامه کنکور هنر 97 ، تخمین رتبه کنکور 97 ، پاسخ نامه کنکور انسانی 97 ، نکات بعد از کنکور 97 ، نقش والدین در کنکور فرزندان ، دکتری بدون آزمون ، دکتری بدون کنکور ، کارشناسی بدون کنکور ، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور ، رشته های کارشناسی پیام نور بدون کنکور ، ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ارشد بدون کنکور

انتخاب رشته تجربی

هر ساله پس از اعلام نتایج اولیه توسط سازمان سنجش آموزش کشور، تب انتخاب رشته بسیار داغ می شود! از آنجایی که مشاوره تحصیلی و انتخاب رشته نقشی بسیار مهم در موقعیت شغلی آتی مان دارد، توجه به نکاتی که به ما کمک می کند که انتخاب بهتری داشته باشیم، ضروری به نظر می رسد.

زمان بندی انتخاب رشته کنکور تجربی

مطابق جدول زمانبندی منتشر شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، در نیمه ی دوم مردادماه، اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص اعلام می گردد. سپس یک بازه ی 5-4 روزه به منظور انتخاب رشته تجربی درنظر گرفته می شود .

انتخاب رشته منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش (www.sanjesh.org) انجام می گیرد. اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های دانشگاه های شاهد، علوم قضایی و علوم پزشکی بقیه الله و ... در دهه ی اول شهریورماه اعلام می گردد و در نهایت نتایج نهایی آزمون سراسری ، هفته آخر شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر و کارنامه نهایی آزمون سراسری ، در هفته ی اول مهرماه بر روی سایت سازمان سنجش استقرار می یابد. اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت رشته های نیمه متمرکز نیز هفته ی آخر مهرماه اعلام می گردد.

در روند انتخاب رشته، عجولانه و بدون مشاوره تحصیلی عمل نکنید

دسته بندی رشته های تحصیلی و نوع گرایش

دسته بندی تعریف نحوه گزینش

استانی رشته های دارای گسترش در بیشتر استان ها

روزانه

شبانه (بومی استانی)

نیمه حضوری (بومی استانی)

ناحیه ایرشته های دارای گسترش در استان های مجاور

روزانه غیر دولتی و غیر انتفاعی (بومی ناحیه ای)

قطبیرشته های دارای گسترش در نواحی بومی مجاور

روزانه

کشوریرشته های دارای گسترش در تعدادی از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی

روزانه

مجازی

پردیس خودگردان، مازاد و مشترک


70% ظرفیت رشته های دانشگاه پیام نور در هر شهرستان به داوطلبان بومی همان شهرستان و 30% مابقی ظرفیت، به داوطلبان بومی شهرستان های تحت پوشش مرکز تخصیص می یابد.

نحوه انتخاب رشته کنکور تجربی:

با توجه به اینکه انتخاب رشته تجربی به صورت اینترنتی صورت می پذیرد، داوطلبان بایستی پس از دریافت نمودن کارنامه اولیه از طریق سایت سازمان سنجش، دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری را نیز که توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود، دریافت و به دقت مطالعه نمایند.

از آنجایی که کد رشته ها در جداول موجود در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج شده است، داوطلبان بایستی پس از یافتن کد رشته های انتخابی مورد نظر، آن را در فرم پیش نویس درج نمایند.

از یکی از سه طریق زیر می توان اقدام به انتخاب رشته نمود:

 سریال 12 رقمی ثبت نام

  شماره شناسنامه


   شماره پرونده

    کد ملی

   شماره سریال شناسنامه


  شماره 16 رقمی رهگیری ثبت نام

    کد ملی


* به یاد داشته باشید آن چیزی که بسیار مهم است، توجه به اولویت انتخابی ، مقطع تحصیلی رشته ها ، دانشگاه و شهر محل کد رشته و دوره های تحصیلی رشته می باشد. در نهایت بایستی فرآیند انتخاب رشته را تا دریافت رسید انتخاب رشته 15 رقمی ادامه دهید.

دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری علوم تجربی

دفترچه راهنمای انتخاب رشته تجربی آزمون سراسری گروه علوم تجربی در سه فصل تنظم می شود.

در فصل اول به بررسی شرایط و ضوابط کلی پذیرش دانشجو، کارنامه نتایج اولیه و گزینش دانشجو پرداخته می شود.

در فصل دوم، جداول زیر گروه ها، ضرایب، ظرفیت و کد رشته های تحصیلی گروه آزمایشی علوم تجربی مورد بررسی قرار می گیرد.

در فصل سوم به بررسی شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، جداول کارایی لازم اعضاء در رشته های مختلف تحصیلی و جداول نام واحدها و مراکز دانشگاه های پیام نور پرداخته می شود.

لزوم مشاوره برای انتخاب رشته کنکور تجربی

اگر در آزمون سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته شویم، می توانیم حداکثر 100 کد رشته محل را انتخاب کنیم. در نهایت یک انتخاب از این 100 انتخاب بخشی از آینده ی ما را خواهد ساخت. پس بهتر نیست که در فرآیند انتخاب رشته کمی محتاطانه تر و با مشورت بیشتری پیش برویم؟

مشاوره تحصیلی

انتخاب رشته کنکور ، انتخاب رشته ریاضی ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته زبان ، خرید خدمت ، خرید سربازی ، مشاوره خانواده ، نتایج کنکور ، نتایج نمونه دولتی  ، پاسخ نامه کنکور زبان 97 ، مدیریت استرس قبل از کنکور ، پاسخ نامه کنکور تجربی 97 ، پاسخ نامه کنکور هنر 97 ، تخمین رتبه کنکور 97 ، پاسخ نامه کنکور انسانی 97 ، نکات بعد از کنکور 97 ، نقش والدین در کنکور فرزندان ، دکتری بدون آزمون ، دکتری بدون کنکور ، کارشناسی بدون کنکور ، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور ، رشته های کارشناسی پیام نور بدون کنکور ، ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ارشد بدون کنکور

نتایج آزمون تیزهوشان

همان طور که در مقاله ی ثبت نام مدارس تیزهوشان 97 گفتیم، بسیاری از دانش آموزان دوره ی ششم و نهم، مشتاق به ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه هفتم و پایه دهم هستند. این اشتیاق از کیفیت تحصیل در این مدارس و نتایج چشمگیر آنان در کنکور نشأت می گیرد. از این رو هر ساله داوطلبان بسیاری را به خود جذب می کنند. در دوره ی ششم به هفتم حدود 200.000 نفر شرکت می کنند که تنها 15.000 نفر از آنان پذیرش می شوند و در دوره ی نهم به دهم از میان 100.000 نفر شرکت کننده، حدود 9.000 نفر آنان به مدارس تیزهوشان راه می یابند. از این رو زمان اعلام نتایج، برای حدود 300.000 نفر پایان چشم انتظاری می باشد.

اعلام نتایج تیزهوشان بعد از آزمون نمونه دولتی انجام می شود.

دقت کنید که بلافاصله پس از اعلام نتایج نسبت به ثبت نام نهایی اقدام کنید. زیرا در صورت تعلیل، این امکان وجود دارد که فرصت پذیرش شما به فرد دیگری داده شود.

زمان و نحوه ی اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان 97-98:

نتایج آزمون تیزهوشان معمولاً هر سال پس از برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی و در تیرماه اعلام می شود. حدس می زنیم زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان 97-98  به روال هر سال، در نیمه ی تیرماه می باشد. در صورت قطعی شدن زمان اعلام نتایج استعدادهای درخشان 97، متعاقباً اعلام می کنیم.

ضمناً برای دریافت نتایج آزمون خود کافیست به سایت ثبت نام تیزهوشان به آدرس azmoon.medu.ir مراجعه کرده و برای ورود به پنل شخصی خود در سامانه، کد ملی و رمز عبور خود را وارد کنید. پس از ورود به صفحه ی شخصی وضعیت پذیرش یا عدم پذیرش داوطلب شما مشخص می شود. البته دقت کنید در صورتی که داوطلب پذیرفته شده باشد، تنها نام مرکز پذیرفته شده درج می شود، اما برای داوطلبانی که پذیرفته نشده اند، اطلاعاتی از قبیل 1- وضعیت پاسخگویی به سؤالات در هر درس (درست، نادرست، نزده) 2- نمره ی آزمون استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی 3- نمره ی کل آزمون 4- نمرات کل آزمون آخرین داوطلب پذیرفته شده در اولویت های انتخابی دانش آموز ارائه می شود.

خالی از لطف نیست اگر بدانید امکان ثبت درخواست تجدید نظر وجود دارد. و از طریق همان سایت انجام می شود.

راهنمای مشاهده ی نتایج آزمون تیزهوشان:

برای مشاهده ی نتایج تیزهوشان کافیست طبق تصویرهای زیر و توضیحات ذکر شده عمل کنید.

ابتدا به سایت azmoon.medu.ir مراجعه کنید. وارد سامانه ثبت نام آزمون می شوید. در کادر اشاره شده کد ملی و رمز عبور داوطلب را وارد کنید (رمز عبور هنگام ثبت نام توسط خودتان مشخص می شود)

پس از ورود به سایت وضعیت قبولی یا عدم قبولی شما مشخص می شود، پس از دریافت نتیجه می توانید در کادر مدیریت، کارنامه ی نهایی خود را دریافت کنید.

در صورتی که پذیرفته شده باشید، نام مدرسه ی شما نمایش داده می شود.

و در صورتی که مردود شده باشید، کارنامه ی شما شامل درصد دروس و نمرات آزمون شما می باشد. کارنامه ی زیر نمونه کارنامه ی عدم پذیرش و مردودی داوطلب می باشد. هم چنین در این زمینه کارنامه ی نمره ی کل آخرین داوطلب پذیرفته شده در اولویت های انتخابی داوطلب نیز نمایش داده می شود.

در صورتی که به نتایج تیزهوشان خود اعتراض دارید، کافیست روی گزینه ی درخواست تجدید نظر کلیک کنید. پس از وارد نمودن متن درخواستی خود مبنی بر اعتراض به نتیجه، رسید زیر به شما ارائه می شود. تا زمان قطعی شدن نتایج این رسید را نزد خود نگه دارید.

 

آیدانیتو فضای هوشمند آموزش، مشاوره و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. آیدانیتو صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد.

انتخاب رشته کنکور ، انتخاب رشته ریاضی ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته زبان ، خرید خدمت ، خرید سربازی ، مشاوره خانواده ، نتایج کنکور ، نتایج نمونه دولتی  ، پاسخ نامه کنکور زبان 97 ، مدیریت استرس قبل از کنکور ، پاسخ نامه کنکور تجربی 97 ، پاسخ نامه کنکور هنر 97 ، تخمین رتبه کنکور 97 ، پاسخ نامه کنکور انسانی 97 ، نکات بعد از کنکور 97 ، نقش والدین در کنکور فرزندان ، دکتری بدون آزمون ، دکتری بدون کنکور ، کارشناسی بدون کنکور ، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور ، رشته های کارشناسی پیام نور بدون کنکور ، ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ارشد بدون کنکور

نتایج ارشد

اعلام نتایج کنکور ارشد 97 

در این مقاله به موضوع اعلام نتایج ارشد 97 پرداخته شده است . کارشناسی ارشد دوره ی2 الی 3 ساله بعد از مقطع کارشناسی میباشد ، برای مجاز شدن در ثبت نام کنکور ارشد 97 یکی از شرایط داوطلبان داشتن مدرک کارشناسی میباشد . در ادامه با زمان اعلام نتایج کنکور ارشد و نحوه ی مشاهده ی اعلام نتایج ارشد 97 بیشتر آشنا خواهید شد.

دقت کنید که اطلاعات این مقاله بر اساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته 97 نگاشته شده است. داوطلبان عزیز کارشناسی ارشد برای کسب اطلاعات دقیقتر به دفترچه راهنمای ثبت نام ارشد 97 و دفترچه انتخاب رشته ارشد 97 مراجعه کنند.

زمان اعلام نتایج کنکور ارشد 97

کنکور ارشد 97 در 6 و 7 اردیبهشت برگزار گردید و طبق روال هرسال حدود یک ماه بعد یعنی در نیمه دوم خردادماه ، نتایج ارشد اعلام می گردد. انتخاب رشته نیز چند روز پس از اعلام نتایج اولیه انجام شده و نتایج آن در دهه ی اول شهریور منتشر می شود.برای اطلاع  و رعایت اصول و نحوه ی انتخاب رشته ارشد 97  و نحوه تحلیل کارنامه ارشد 97 به مقالات درج شده در آیدانیتو مراجعه کنید. داوطلبان واجد شرایط پذیرش، نسبت به انتخاب رشته اقدام می کنند. نتایج نهایی اعم از قبولی یا مردودی در انتخاب رشته در شهریورماه اعلام می گردد.

اعلام نتایج اولیه در آزمون ارشد 97 مشخص کننده وضعیت پذیرش در هر دو دانشگاه سراسری و آزاد می باشد

اعلام نتایج کنکور ارشد دانشگاه آزاد 97

با توجه به ادغام آزمون ارشد دانشگاه آزاد و دانشگاه سراسری از سال 96 به بعد شاهد تغییراتی در مراحل مختلف ورود به دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد بودیم . لازم به ذکر است با توجه به این ادغام مرحله ی آزمون کتبی ارشد تا اعلام نتایج ارشد دانشگاه سراسری و آزاد یکسان میباشد و در مرحله انتخاب رشته این راه ورود به دو دانشگاه سراسری و آزاد از هم جدا میشود .

بنابر این باید بگوییم نتایج اولیه کنکور ارشد 97 توسط سازمان سنجش در خردادماه اعلام می شود. داوطلبان می توانند پس از انتشار دفترچه ی انتخاب رشته دانشگاه آزاد رشته / محل های موردنظر خود را انتخاب کنند. نتایج نهایی انتخاب رشته دانشگاه آزاد 97 در دهه ی اول شهریور منتشر می گردد و داوطلبان می توانند اقدام به ثبت نام کنند.داوطلبان عزیز کارشناسی ارشد آزاد 97 برای انجام انتخاب رشته به سایت Azmoon.org مراجعه میکنند.

آموزش مشاهده ی اعلام نتایج کنکور ارشد 97

داوطلبان کارشناسی ارشد 97  برای مشاهده ی نتایج ارشد 97 به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کرده و وارد قسمت کارشناسی ارشد از نوار سمت راست سایت شده و با انتخاب گزینه ی سامانه ی جامع آزمون تحصیلات تکمیلی سال 1397 نتایج آزمون را مشاهده می کنند .

داوطلبان عزیز توجه داشته باشند پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد فقط با سهمیه استعدادهای درخشان ممکن است

ارشد بدون کنکور 97

با وجود اینکه سهم عمده ی پذیرش دوره ی کارشناسی ارشد متعلق به پذیرش از طریق آزمون ارشد سراسری است، اما نباید امکان پذیرش بدون کنکور را در نظر نگرفت. در دانشگاه های سراسری و آزاد پذیرش بدون کنکور ارشد صرفاً متعلق به داوطلبان دارای سهمیه ی استعدادهای درخشان می باشد.

پذیرش در دوره ی ارشد استعدادهای درخشان و دانشگاه های سراسری توسط واحدهای دانشگاهی صورت می پذیرد. به این شکل که هر واحد دانشگاهی که تمایل به جذب داوطلب استعدادهای درخشان دارد، ظرفیتی معادل نهایتاً 10 درصد ظرفیت دوره ی ارشد خود به صورت مازاد در نظر می گیرد و اطلاعیه ای جهت جذب بدون کنکور دانشجویان ارشد در سایت خود منتشر می کند. شرایط پذیرش هر دانشگاه توسط بنیاد استعدادهای درخشان همان واحد دانشگاهی مشخص می شود. اما پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد بر خلاف دانشگاه سرسری  بسیار منسجم تر انجام می شود. در زمان انتخاب رشته، در دفترچه ی انتخاب رشته ی آزمون ارشد 97 شرایط پذیرش بدون آزمون واحدهای دانشگاه نیز منتشر می گردد. طبق مندرجات این دفترچه تمامی واحدهای دانشگاهی ارائه دهنده ی دوره ی ارشد ملزم به پذیرش بدون کنکور داوطلبان برابر 10 درصد ظرفیت دوره ی ارشد خود به صورت مازاد از .میان داوطلبان واجد شرایط هستند منتشر می گردد


انتخاب رشته کنکور ، انتخاب رشته ریاضی ، انتخاب رشته تجربی ، انتخاب رشته هنر ، انتخاب رشته انسانی ، انتخاب رشته زبان ، خرید خدمت ، خرید سربازی ، مشاوره خانواده ، نتایج کنکور ، نتایج نمونه دولتی  ، پاسخ نامه کنکور زبان 97 ، مدیریت استرس قبل از کنکور ، پاسخ نامه کنکور تجربی 97 ، پاسخ نامه کنکور هنر 97 ، تخمین رتبه کنکور 97 ، پاسخ نامه کنکور انسانی 97 ، نکات بعد از کنکور 97 ، نقش والدین در کنکور فرزندان ، دکتری بدون آزمون ، دکتری بدون کنکور ، کارشناسی بدون کنکور ، ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور ، رشته های کارشناسی پیام نور بدون کنکور ، ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ، ارشد بدون کنکور