idanito

idanito

idanito

idanito

مشاوره روانشناسی تلفنی

مشاوره روانشناسی تلفنی چیست


مشاوره روانشناسی به منظور بررسی رفتار و نحوه زندگی افراد در سنین مختلف و بهبود عملکرد افراد و روابط اجتماعی انجام می‌گردد. بسیاری از افراد در زندگی فردی، شغلی، تحصیلی و اجتماعی خود با مشکلاتی روبرو می‌شوند که ممکن است آرامش زندگی را تحت تاثیر قرار دهد. مشاوره روانشناسی تلفنی به این افراد کمک خواهد کرد تا بتوانند به بهترین شکل با مشکلات زندگی برخورد نمایند و شرایط روحی و عاطفی خود را بهبود بخشند. بدین ترتیب زندگی آرام و بدون دغدغه‌ای را تجربه خواهند نمود.

در جواب این سوال باید بگوئیم بله، تمامی افراد خانواده از سنین کودکی تا میانسالی به مشاوره روانشناسی نیاز دارند، زیرا هر فردی در هر سنی، مشکلات خاصی را تجربه می‌نماید که راهنمایی مشاور روانشناس می‌تواند در حل مشکلات و چالش‌های زندگی موثر باشد. مشاوره تلفنی روانشناسی در رابطه با مسائل مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره خواهیم کرد.

مشاوران و روانشناسان مرکز مشاوره آزمایش آنلاین با انجام تست‌های روانشناسی خصوصیات روانی افراد مختلف را می‌سنجند و با استفاده از تست‌های روان سنجی می‌توانند صفات مختلف فردی مانند درون گرایی و برون گرایی، افسردگی و اضطراب، میزان مهارت‌های فردی و هوش هیجانی را در افراد مختلف تشخیص دهند. این تست به شناخت توانایی‌های فردی مانند حل مساله، قدرت حافظه و توانایی‌ها و مهارت‌های اجتماعی افراد کمک می‌کند و روانشناسان بر اساس این تست مشکلات رفتاری و اختلالات شخصیتی را در افراد درمان می‌نمایند.

افراد در زندگی خود با چالش‌ها و مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند و نوع مشکلات هر فرد با دیگری متفاوت است. کشف مشکل و برقراری ارتباط با افراد نیازمند مهارت و تخصص روانشناس است. روانشناس با استفاده از روش‌های درمانی مناسب قادر است افسردگی و استرس را در فرد کنترل نماید، به افراد کمک می‌کند تا بتوانند اعتماد به نفس خویش را بالا ببرند، برای رسیدن به موفقیت و کشف استعدادها راه مناسب را بیابند. مشاوره روانشناسی تنها برای درمان نیست، بلکه برای پیشگیری از بروز مشکل و رشد فردی نیز مفید و موثر خواهد بود.


مزایای روانشناسی تلفنی با آزمایش آنلاین


همیشه در دسترس است: یکی از مهمترین مزایای مشاوره روانشناسی تلفنی در دسترس بودن آن است. شما می‌توانید در هر مکان و هر ساعتی از روز با مشاوران در ارتباط باشید. برای مشاوره تلفنی نیازی به رزرو نوبت و طی مسافتی طولانی برای ملاقات با روانشناس نخواهید داشت.

کاهش هزینه ها: با استفاده از مشاوره روانشناسی تلفنی بسیاری از هزینه‌های رفت و آمد کاهش می‌یابد و هزینه ویزیت نیز بسیار کمتر از مراجعه حضوری خواهد بود. بدین ترتیب شما می‌توانید تعداد جلسات بیشتری با روانشناسان آزمایش آنلاین صحبت کنید و از راهنمایی ایشان بهره مند گردید.

راحتی در برقراری تماس: برای براقراری ارتباط با مشاوران ما، می‌توانید به راحتی با استفاده از تلفن همراه یا تلفن منزل با مرکز تماس گرفته و از خدمات روانشناسی بهره مند گردید.

به طور کلی بسیاری از افراد جامعه در هر سنی و با هر پست و مقامی در زندگی خود با مشکلاتی دست پنجه نرم می‌کنند که نیازمند صحبت کردن و مشورت گرفتن از یک فرد متخصص و با تجربه هستند. قطعا بهترین فرد برای مشورت، فردی است که در زمینه مسائل فردی و روانی دارای تخصص باشد بتواند ذهن و روان افراد را رمز گشایی کند و راه حل درست را پیش روی آنها قرار دهد. به همین علت بهترین راه صحبت کردن با یک روانشناس و مشاور متعهد و دلسوز می‌باشد. از این فرصت استفاده کنید و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشید. ما همراه شما هستیم.

یکی از مهمترین عوامل موفقیت فرد در زندگی، برخورداری از مهارت ارتباط اجتماعی است. اگر فرد از کودکی آموخته باشد که چگونه با افراد جامعه، پدر و مادر و دوستان و نزدیکان ارتباط درستی برقرار کند، در بزرگسالی نیز در ارتباط با همسر، همکار و اطرافیان دچار مشکل نخواهد بود و زندگی سالم و موفقی را تجربه خواهد کرد. یادگیری مهارت‌های ارتباطی می‌تواند با چند جلسه مشاوره تلفنی روانشناسی بدست آید و از بروز مشکلات فردی در آینده جلوگیری کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت آزمایش آنلاین و تماس با مشاوران و روانشناسان ما اطلاعات لازم را کسب نمائید.


شنوایی سنجی

شنوایی سنجی چیست 


شنوایی سنجی یا ادیومتری، برای همین منظور به وجود آمده و می‌تواند وضعیت شنوایی افراد را در سنین مختلف، بررسی کند. دستگاه شنوایی سنجی یا ادیومتر، نوع و میزان کم شنوایی، اختلالات تعادل و موارد مربوط به عملکرد گوش داخلی را ارزیابی می‌کند و میزان شنوایی را روی برگه ادیوگرام ثبت می‌کند. اگر فکر می‌کنید نیاز به بررسی وضعیت شنوایی خود دارید، فقط کافی است، این خدمت را در آزمایش آنلاین درخواست دهید تا متخصصین در محل حاضر شوند و وضعی شنوایی شما را بررسی کنند.

تست‌های شنوایی سنج شامل دو مدل تن خالص و گفتار است. کمترین صداهایی که فرد در فرکانس‌های متفاوت می‌شنود، در تست شنوایی تن خالص، اندازه‌گیری می‌شود. این نوع تست در اتاقکی آکوستیک در حالی که هدفونی روی گوش‌های بیمار قرار دارد، صورت می‌گیرد. تست گفتاری، یکی دیگر از تست‌های شنوایی سنجی است. هدف از انجام این تست، ارزیابی درک گفتار فرد در سکوت و به همراه نویز است. در تست گفتار، کلماتی تک سیلابی و دو سیلابی پخش شده، و از فرد خواسته می‌شود، تا هرآنچه را که می‌شنود، تکرار کند. توانایی درک گفتار، به تشخیص نوع کم شنوایی و انتخاب سمعک مناسب کمک می‌کند. تست‌های شنوایی اصلا دردناک نیستند و حدودا بعد از 15 دقیقه بدون حس ناراحتی به اتمام می‌رسد. بعضی از متخصصین از دیاپازون نیز ممکن است، استفاده کنند. نحوه استفاده از آن به این صورت است، که فرد متخصص دیاپازون را روی استخوان ماستوئید، در پشت گوش قرار می‌دهد، تا مشخص شود، چه میزان از ارتعاش از طریق استخوان به گوش داخلی فرد منتقل می‌شود. در این تست، گاهی از مرتعش کننده استخوان نیز استفاده می‌شود. مرتعش کننده استخوان وسیله‌ای است، که باعث ایجاد ارتعاشاتی شبیه به دیاپازون می‌شود.

شنوایی یکی از مهم‌ترین مواردی است که زندگی را برای افراد آسانتر می‌کند. همچنین می‌تواند توانایی بامزه‌ای به شمار آید. به عنوان مثال، نشستند در یک رستوران پر سروصدا را تصور کنید که درحال گوش دادن به یک دوست هستید که داستان خنده‌داری را تعریف می‌کند. در صورت کاهش شنوایی، زندگی به صورت ناگهانی دشوار می‌شود. ممکن است در ابتدا افرادی که به کاهش شنوایی دچار شده‌اند، تلاش کنند تا با درک و برداشت از حالات صورت و حرکات افرادی که صحبت می‌کنند، موضوع اصلی را تا حدودی متوجه شود، هنگامی که بقیه می‌خندند، آنها نیز بخندید، لب‌خوانی کنند یا به هنگام شرکت در برنامه یا مراسم‌های خاص در ردیف اول بنشینند و نهایت تلاش خود را بکار بگیرند تا به اصل مطلب پی ببرند. همانطور که حدس می‌زنید، کاهش شنوایی می‌تواند طاقت فرسا و خسته کننده باشد. بعد از گذشت مدت زمانی ممکن است افرادی که به این حالت دچار شده‌اند، دست از تلاش بکشند و فقط در خانه بمانند، زیرا این کار آسان‌تر است. بسیاری از افراد بالای 65سال به طور معمول با کاهش عملکرد شنوایی دست و پنجه نرم می‌کنند و این حالت تاثیر منفی بر روی عملکرد و روحیه آنها باقی می‌گذارد. البته لازم است بدانیم که کاهش شنوایی همیشه در سنین بالا بروز نمی‌دهد و این احتمال نیز وجود دارد که افراد در سنین پایین‌تر به دلایل مختلف با این مشکل مواجه شوند. با استفاده از شنوایی سنج در منزل یا ادیومتری افراد قادر هستند قدرت شنیداری خود را در تمام سنین بررسی کنند و در صورت بروز هرگونه مشکلی بهترین راه حل را انتخاب کنند. همانطور که بارها شنیده‌ایم، پیشگیری بهتر از درمان است، تشخیص زودهنگام و به موقع نیز تاثیر بسزایی در جلوگیری از پیشرفت کم‌شنوایی و یا سایر مشکلات مربوط به شنیداری دارد. تیم ما از مشکلات شنوایی شما و اهمیت خوب شنیدن برای برقراری ارتباط با دیگران و محیط پیرامون آگاه است. شنیدن بهتر مساوی با زندگی بهتر و غنی‌تر و همچنین و پر از رضایت است. ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم تمام جلوه‌های صوتی زندگی را بشنوید. از صدای جیرجیرک و تمامی موجودات کوچک گرفته تا شادی نوه‌های شما که می‌خندد. همچنین تلاش می‌کنید تا قادر به شنیدن صداهای کاملاً تأثیرگذار و مهم مانند صدای بوق ماشین یا صدای زنگ خطر آتش‌سوری به هنگام خواب باشید. زندگی پر از سر و صدا و شور و هیاهو است. بنابراین، چه چیزی بهتر از اینکه حتی در هنگام کاهش قدرت شنیداری، قادر به خوب شنیدن باشید؟ ما با استفاده از خدمات شنوایی سنج در منزل می‌توانیم به شما کمک کنیم کنترل زندگی خود را دوباره بدست آورید. شنوایی سنج در منزل، شنوایی شما را ارزیابی می‌کند و راه حل‌هایی را به شما ارائه می‌دهد که برای بهبود شنوایی و جلوگیری از آسیب بیشتر بسیار کاربردی و مفید هستند. ما همچنین می‌توانیم راهکارهای موثری را برای کمک به شما در برقراری ارتباط آسان با دوستان، خانواده و همکاران ارائه دهیم. از جمله خدمتی که در شنوایی سنج در منزل به شما ارائه می‌شود، انجام کلیه خدمات مربوط به تست‌های شنوایی سنجی، مراقبت‌های بهداشتی شنوایی، اتصالات سمعک.

با مراجعه شنوایی سنج به منزل، شما می‌توانید از مزایا و استاندار‌های بسیار بالایی بهره ببرید. به عنوان مثال، استفاده از مراقبت‌های ویژه و دوستانه متخصص شنوایی سنج یکی از این مزایا محسوب می‌شود. علاوه بر این، افرادی که برای این شغل در نظر گرفته می‌شوند، بسیار صبور و حرفه‌ای هستند. بنابراین، مدت زمانی را که در منزل شما هستند، به ارائه خدمات، مشاوره و توضیح دادن چالش‌ها و دستورالعملهایی هستند که با آنها مواجه هستید. تمامی این موارد فضایی امن، مطمئن، راحت و به دور از استرس را برای شما فراهم می‌آورد تا در منزل بمانید و از خدمات موردنیاز بهره‌مند شوید. ما برای سلامت شنیدن تمامی افراد اهمیت زیادی قائل هستیم و معتقدیم که خانه نشین بودن نباید توانایی شما در شنیدن همه صداهای خارق العاده‌ای که در طول زندگی روزمره، شما را احاطه کرده‌اند، محدود کند.


آزمایش غربالگری

آزمایش غربالگری چیست


آزمایش غربالگری بارداری یکی از مهم ترین آزمایشهای دوران بارداری می‌باشد. آزمایش غربالگری ، مجموعه‌ای از بررسی‌های سونوگرافی و تست‌های آزمایشگاهی می‌باشد که در دوران بارداری در زمان‌های معین برای تشخیص ناهنجاری‌های جنین انجام می‌شود. آزمایش غربالگری بارداری می‌تواند مادر و کودک را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها حفظ نماید. این غربالگری‌ها احتمال ابتلای جنین به سندروم‌های ژنتیکی شایع کاهش می‌دهد. شایع‌ترین آن تریزومی 21 که به آن سندرم داون (مونگولیسم ) هم گفته می‌شود، است. آزمایش غربالگرى دوران بارداری کمک می‌کند تا ریسک ابتلا به این سه سندروم مشخص ‌شود و هم چنین نقص لوله عصبی و ناهنجاری‌های اصلی در جنین هم با غربالگری قابل تشخیص می‌باشد. دقت تشخیص تست‌های غربالگری 80%- 90% است. پس اصلا جای نگرانی نیست.

یک مشاور ژنتیک یا پزشک بالینی که بتواند معنی نتایج را توضیح دهد و در مورد پیگیری بیشتر گزینه‌هایی ارائه دهد، باید نتایج غربالگری را تفسیر کند. مهم است که به خاطر داشته باشید که آزمایش غربالگری مثبت همیشه به معنای تشخیص ناهنجاری‌های جنین نیست. بلکه نشان دهنده افزایش خطر است. تنها تعداد بسیار کمی از زنان با نتیجه مثبت آزمایشات سه ماهه اول دارای نوزادانی هستند که در واقع دارای اختلال کروموزومی هستند. در بارداری‌هایی که جنین دارای نقص کروموزومی است، مانند مواد کروموزومی اضافی که منجر به سندرم داون یا سندرم ادواردز می‌شود، سطوح PAPP-A کاهش می‌یابد، سطح hCG به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و فضای گردن جنین بزرگتر از حد طبیعی است. در حالی که آزمایش غربالگری سه ماهه اول می‌تواند تقریباً 85 درصد از زنان دارای جنین مبتلا به سندرم داون و 75درصد از کسانی که مبتلا به سندرم ادواردز هستند را به درستی تشخیص دهد، حدود 5 تا 10 درصد از حاملگی‌های طبیعی نتیجه مثبت کاذب خواهند داشت. در صورت مثبت بودن تست غربالگری، آزمایشات قطعی‌تری برای تعیین و تایید تشخیص مورد نیاز است. اینها ممکن است شامل یک آزمایش تشخیصی مانند نمونه گیری از پرزهای کوریونی (CVS) در سه ماهه اول یا آمنیوسنتز در سه ماهه دوم باشد. در حالی که این دو روش از آزمایشات غربالگری دقیق‌تر هستند، اما تهاجمی نیز می‌باشند و خطر سقط جنین و خطر نادر جراحت را به همراه دارند.

اگر اینهبیین آ اندازه گیری نشود به آن تریپل مارکر (تست سه گانه ) می‌گویند. نیاز به ناشتا بودن یا آمادگی خاصی برای این آزمایش نیست و در هر ساعتی از شبانه روز می‌توان این آزمایش را انجام داد. اگر میزان هر چهار هورمون طبیعی باشند به احتمال 98 درصد جنین فاقد اختلالات و بیماری‌های مهم خواهد بود. به طور کلی، در هر ویزیت پزشک، آزمایش ادرار برای بررسی پروتئین و قند و علائم عفونت انجام می‌شود. پزشک یا پرستار وزن و فشار خون شما را نیز بررسی می‌کند. اندازه گیری شکم که به سرعت در حال رشد و صدای قلب نوزاد بسیار هیجان انگیز است. ارتفاع رحم (قد پایه) نیز اندازه‌گیری می‌شود. این به بررسی رشد کودک کمک می‌کند. ضربات قلب جنین: پزشک شما احتمالاً می‌تواند صدای قلب جنین را با استفاده از دستگاه سونوگرافی دستی بشنود. سونوگرافی: معمولاً در هفته 20 ارائه می‌شوند، اگرچه ممکن است در هر زمان از بارداری نیز انجام شوند. سونوگرافی ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد، از جمله تأیید تاریخ زایمان، بررسی تعداد جنین، بررسی عوارضی مانند جفت سرراهی (یک جفت با ارتفاع پایین) یا کند شدن رشد جنین، یا تشخیص ناهنجاری‌هایی مانند شکاف کام. گاهی اوقات، اگر یافته‌های مشکوکی در مورد ناهنجاری ژنتیکی مشاهده شود، ممکن است به متخصص یا آزمایش ژنتیک ارجاع داده شوید. غربالگری گلوکز: این آزمایش معمولاً در هفته‌های 24 تا 28 انجام می‌شود، این یک آزمایش معمول برای شناسایی دیابت ناشی از بارداری است که می‌تواند منجر به متولد شدن نوزادان بسیار بزرگ، زایمان‌های دشوار و مشکلات سلامتی برای شما و نوزاد شود. این آزمایش سطح قند خون شما را یک ساعت پس از خوردن یک لیوان محلول مخصوص اندازه گیری می‌کند. اگر میزان قند خون بالا باشد، یک آزمایش تحمل گلوکز حساس تر نیز انجام می‌شود، که در آن با معده خالی محلول گلوکز می‌نوشید و خون شما در چند مرحله با صافله زمانی 2-3 ساعت جمع آوری می‌شود.



عقیم کردن سگ خانگی

عقیم کردن سگ خانگی چیست


عقیم کردن سگ بیشتر یک ضرورت است تا یک انتخاب! عقیم سازی یکی از مهمترین تصمیماتی است که شما به عنوان سرپرست حیوان خانگی خود می‌توانید برای سلامتی او اتخاذ کنید. انجام عقیم کردن سگ خانگی مستلزم این است که چند نکته مهم را در نظر داشته باشید که به شما در ارزیابی چرایی، چگونگی و زمان آن کمک می‌کند. عقیم سازی روشی بسیار ایمن و متداول است که توسط دامپزشک انجام می‌شود. انجام این کار هم برای شما و هم برای حیوان خانگی‌تان مزایای زیادی دارد.

عقیم سازی یک روش جراحی است که در آن بخشی از اندام تناسلی حیوان خانگی برداشته می‌شود تا به طور دائم از تولید مثل جلوگیری شود. عقیم سازی بیشتر بر روی سگ‌های نر و ماده، گربه، خرگوش و خوکچه هندی انجام می‌شود. برای حیوانات نر، بیضه‌ها برداشته می‌شوند و این روش معمولاً به عنوان «اخته کردن» شناخته می‌شود.

در حیوان ماده نیز تخمدان‌ها و رحم برداشته می‌شوند. عقیم سازی توسط دامپزشک مجرب و تحت شرایط استریل شده با حیوان تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود. صاحبان حیوانات خانگی برای تعیین سن مناسب عقیم سازی برای سگ‌ها باید با دامپزشک خود مشورت کنند. برای این منظور می‌توانید از خدمات ویزیت دامپزشک در منزل بهره مند شوید.

از طریق عقیم سازی، به حیوان خانگی خود کمک می‌کنید تا زندگی سالم‌تری داشته باشد زیرا حیوانات عقیم شده کمتر مستعد ابتلا به برخی از بیماری‌ها هستند. عقیم سازی همچنین ممکن است به کاهش برخی رفتارهای نامطلوب در حیوان خانگی شما کمک کند. به طور کلی، عقیم سازی از زاد و ولد غیرضروری جلوگیری می‌کند و تعداد تولدات ناخواسته را کاهش می‌دهد.

به طور خلاصه، زندگی با سگ نر و آموزش دادنش بعد از عقیم سازی آسان‌تر خواهد بود. عقیم کردن میل به پرسه زدن یا فرار را مهار می‌کند. بنابراین اگر درب ورودی به طور تصادفی باز بماند، سگ کیلومترها برای یافتن یک ماده در فصل جفت گیری راه طی نخواهد کرد. این درست نیست که سگ‌هایی که عقیم شده‌اند، غرایز محافظتی خود را از دست می‌دهند اما این موضوع بستگی به سنی دارد که سگ در آن عقیم شده است. به طور کلی، سگ‌هایی که حداقل یک سال سن دارند، غرایز محافظتی خود را حفظ می‌کنند.

ممکن است قبلاً چیزهای زیادی در مورد عقیم سازی شنیده یا خوانده باشید اما حالا به خوب می‌دانید انجام این کار چقدر برای حیوان خانگی مفید است. البته، هر نژاد از سگ متفاوت است و شما باید هر گونه نگرانی در مورد عقیم کردن سگ را با دامپزشک خود در میان بگذارید زیرا او می‌تواند شما را در تمام جنبه‌های مراقبت بهداشتی حیوانات راهنمایی کند.  با استفاده از خدمات ویزیت دامپزشک در منزل وضعیت سلامتی سگ خود را تحت نظر بگیرید.


آزمایش تیروئید

آزمایش تیروئید چیست


تیروئید هورمون‌هایی می‌سازد که نحوه مصرف انرژی بدن را تنظیم می‌کنند. همچنین نقش مهمی در تنظیم وزن، دمای بدن، قدرت عضلانی و حتی خلق و خوی شما دارد.

تیروئید یک غده پروانه شکل و کوچک در زیر پوست و عضلات جلوی گردن است که در قسمت تحتانی گلو قرار دارد. وظیفه غده تیروئید ایجاد دو هورمون به نام تری یدوتیرونین (T3) و تیروکسین (T4) است. این هورمون‌ها در خون ترشح شده و سپس به تمامی بافت‌های بدن منتقل می‌شوند. وجود هورمون T3 و T4 برای بدن بسیار موثر و مفید هستند. به عنوان مقال این دو هورمون به بدن کمک می‌کنند تا انرژی لازم را دریافت کند، رشد کند، بدن را گرم نگه می‌دارد و سایر اعضای بدن از قبیل قلب، مغز و ... را به کار وا می‌دارد. اگر تغییری در هر از این موارد تجربه می‌کنید، حتما از آزمایش تیروئید استفاده کنید. زیرا نتایج به دست آمده مشخص می‌کنند که آیا تیروئید شما کم کار یا پرکار است و یا به طور کلی، مشکلی در این ناحیه از بدن سلامتی شما را تهدید می‌کند یا خیر. هنگامی که سطح تیروئید در بدن شما پایین است، غده هیپوفیز، TSH بیشتری تولید می‌کند و وقتی سطح تیروئید بالا باشد، غده هیپوفیز، TSH کمتری تولید می‌کند. سطح TSH خیلی بالا یا خیلی پایین می‌تواند نشان دهد که تیروئید شما به درستی کار نمی‌کند.هیپوفیز غده‌ای به اندازه نخود است که در پایین مغز قرار دارد که هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) را ایجاد می‌کند. TSH تیروئید را برای ایجاد هورمون تیروئید بیشتر تحریک می‌کند.

زمانی که غده تیروئید پرکار (هیپرتیروئیدیسم) شود، میزان زیادی از هورمون‌های تیروکسین ترشح می‌شود و علائمی مانند کاهش وزن ناگهانی، ضربان قلب تند، افزایش تعریق، ضعف عضلات و اختلالات خواب دیده می‌شود. در تیروئید کم کار (هیپوتیروئیدی)، این غده نمی‌تواند به میزان کافی هورمون تولید کند و علائمی مانند ضعف و خستگی، پوست خشک، کم شدن تعریق، فراموشکاری، یبوست، افزایش وزن، کم خونی، درد مفاصل و اختلالات قاعدگی ایجاد می‌شود. آزمایش اصلی که برای تشخیص بیماری‌های تیروئیدی انجام می‌شود، آزمایش خون وریدی است که معمولا از ورید بازویی گرفته می‌شود. اما در برخی شرایط اسکن تیروئید نیز برای تکمیل آزمایش‌ها لازم می‌شود. به طور معمول، نمونه خون گرفته شده، از جهت میزان هورمون‌های TSH که در غده هیپوفیز ترشح می‌شود و هورمون‌های T4 و T3 مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و با جدول استانداردی که وجود دارد، مقایسه می‌شود. البته گاهی به صلاح دید پزشک، باید موارد دیگری مانند کلسیتونین، تیروگلوبولین و آنتی‌بادی‌های تیروئید نیز سنجیده شود.

با ثبت درخواست آزمایش تیروئید در آزمایش آنلاین، متخصصین نمونه‌گیری که مورد تائید وزارت بهداشت هستند و مجوزهای لازم را کسب کرده‌اند، در محل حاضر می‌شوند و نمونه‌گیری را انجام می‌دهند. جواب آزمایش نیز پس از انجام تست‌های مورد نظر، برای شما ارسال خواهد شد.

تیروئیدیت هاشیموتو یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به غده تیروئید حمله می‌کند. برای تشخیص این بیماری، پزشکان سطح بالایی از آنتی بادی‌ها را بررسی می‌کنند که نشانه حمله سیستم ایمنی بدن به پروتئین‌های غده تیروئید را بیایند. معمولاً دو نوع آنتی بادی تیروئید اندازه‌گیری می‌شود: آنتی بادی‌های تیروگلوبولین (TgAb) و آنتی بادی‌های تیروئید پراکسیداز (TPO).

در بعضی موارد، نتایج غیرطبیعی آزمایش تیروئید می‌تواند به دلیل دارو، مشکل پزشکی یا بارداری باشد. در این موارد ممکن است خود تیروئید یا غده هیپوفیز مشکلی نداشته باشد و سایر عوامل موجود باعث تغییر این دو غده باشد. علاوه بر این، بررسی نتایج آزمایش عملکرد تیروئید با توجه به سن متفاوت است. پزشکان هنگام تفسیر با دقت به این موضوع توجه می‌کنند.