idanito

idanito

idanito

idanito

ثبت نام کاردانی به کارشناسی 98

 ثبت نام کاردانی به کارشناسی 98

ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 98 در هفته اول خردادماه شروع می شود و تا یک هفته ادامه می یابد. در همین تاریخ، شرکت کنندگان می توانند برای ویرایش اطلاعات خود یا مشاهده آن نیز اقدام کنند. لازم به یادآوری است که امکان تمدید مهلت ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 98 قطعی نیست از این رو انجام ثبت نام در تاریخ تعیین شده لازم است. ثبت نام کنکور کارشناسی ناپیوسته که همان کنکور کاردانی به کارشناسی است نیازمند اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی، نحوه ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی و فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 98 است که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم. در این مقاله به بررسی    ثبت نام کاردانی به کارشناسی 98      می پردازیم.

شرایط ثبت نام کاردانی به کارشناسی 98

شرایط عمومی ثبت نام کاردانی به کارشناسی 98 مربوط به شرایط عمومی تحصیل در دانشگاه های ایران است. این ضوابط شامل اعتقاد به یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی، نداشتن سوء پیشینه کیفری، نداشتن وابستگی به گروههای محارب و نیز دارا بودن توانایی جسمی متناسب با رشته مورد نظر است. شرایط اختصاصی به شخص داوطلب مربوط یم شود و در بر گیرنده: ۱- داشتن مدرک کاردانی معتبر ۲- فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته دانشگاه های روزانه امکان کنکور مجدد در همان مقطع را ندارند و در صورت پذیرفته شدن به عنوان دانشجوی شبانه می بایست هزینه پرداخت نمایند. ۳- قبول شدگان گروه پزشکی بعد از اتمام دوره تحصیل، باید تعهد خدمت برابر با دوره تحصیل داشته باشند. 4- فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته دارای مدرک کاردانی با توجه به این شرایط می توانند در کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته شرکت نمایند: ۱- نداشتن سهمیه مناطق محروم و بومی ۲- نداشتن تعهد خدمت به مراکز و سازمان های اجرایی ۳- نداشتن مشکلات مربوط به نظام وظیفه که مانع ادامه تحصیل باشد. ۴- ضرورت گذراندن طرح نیروی انسانی برای فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته دارای مشمولیت طرح متقاضیان دارای مدرک فوق دیپلم مطابق با آیین نامه اموزشی دوره های کاردانی و کارشناسی که عنوان معادل از دانش نامه آنها حذف شده است، در کنکور کاردانی به کارشناسی می توانند در رشته های غیر پزشکی   ثبت نام کاردانی به کارشناسی 98      کنند. 5- لزوم تسویه حساب کامل داوطلبان دارای مدرک کاردانی غیر پزشکی با صندوق رفاه دانشجویی و ارسال تأییدیه برگ تسویه حساب به دانشگاه محل قبولی خود. 6- قبول شدگان رشته های تحصیلی دوره روزانه در آزمون کاردانی به کارشناسی سال قبل تنها امکان انتخاب رشته در دوره های شبانه، آزاد، غیر انتفاعی و پردیس های خودگردان و مجازی را دارند یا حداکثر یک ماه قبل از ثبت نام در آزمون از دانشگاه روزانه ای که در آن مشغول تحصیل هستند، می بایست انصراف دهند. شرایط نظام وظیفه عمومی برای داوطلبان آقا مطابق بندهای زیر است: ۱- داشتن کارت معافیت دائم یا پایان خدمت سربازی ۲- داشتن معافیت تحصیلی و فارغ التحصیل شدن در ترم های مجاز تحصیلی ۳- کارمندان پایور شاغل در نیروهای مسلح به شرط ارائه برگ تأیید سازمان مربوط و گواهی اشتغال به خدمت 4- متولدان سال های 1354 و 1346 به شرطی که سن خود را تغییر نداده باشند و کارت معافیت دائم داشته باشند. شرایط اختصاصی ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 98 متناسب وضعیت هر یک از متقاضیان متفاوت است و می بایست شرکت کنندگان با مطالعه این شرایط که مطابق با دفتره راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ناپیوسته 98 است برای ثبت نام اقدام کنند.

نحوه ثبت نام کاردانی به کارشناسی 98

برای    ثبت نام کاردانی به کارشناسی 98       لازم است داوطلبان به سایت سازمان سنجش قسمت سمت راست که تحت عنوان منوی کاردانی به کارشناسی است مراجعه نمایند. کارت اعتباری را با پرداخت هزینه درج شده خریداری کنند. متقاضیان پذیرش در دانشگاه های غیر انتفاعی می بایست کارت اعتباری جدا خریداری نمایند. داوطلبان پذیرش در رشته های براساس سوابق تحصیلی می بایست با داشتن کارت ورود به جلسه در آزمون مورد نظر شرکت نمایند. مدارک لازم برای ثبت نام شامل عکس 3x4  اسکن شده، کارت اعتباری خریداری شده برای ثبت نام و نیز تکمیل فرم معلولیت برای داوطلبان دارای مشکلات جمعی است.

مقررات مربوط به تکمیل فرم معدل در ثبت نام کنکور کاردانی به کارشناسی 98

فارغ التحصیلان مقطع کاردانی لازم است معدل کل مدرک کاردانی خود در ثبت نام اینترنتی را درج نمایند و دانشجویان سال آخر دوره کاردانی نیز می بایست میانگین واحدهای گذرانده خود را تا نیمسال اول 99-98 قید کنند.

نحوه تکمیل فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام و انتخاب رشته کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 98

فرم پیش نویسثبت نام کاردانی به کارشناسی 98 در دفترچه راهنمای ثبت نام آن قرار دارد و به منظور وارد کردن اطلاعات صحیح و کسب آمادگی لازم داوطلبان برای ثبت نام اصلی در سایت سازمان سنجش، تکمیل آن مفید است و خطاهای احتمالی متقاضی را مشخص خواهد کرد. همانند نمونه فرم زیر، پیش نویس ثبت نام شامل 37 ردیف است و اطلاعات شخصی داوطلب، کد رشته تحصیلی و استان و شهر محل سکونت وی، درج معدل مدرک کاردانی، کد و عنوان رشته امتحانی داوطلب و نیز نشانی محل اقامت فرد را شامل می شود. ردیف 37 کد رشته محل های انتخابی بر اساس اولویت بندی را دربر می گیرد که مطابق با جداول مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام می بایست پر شوند.
در این مقاله به بررسی  ثبت نام کاردانی به کارشناسی 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله   ثبت نام کاردانی به کارشناسی 98       بزنید. 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.