idanito

idanito

idanito

idanito

لغو قانون خرید سربازی

لغو قانون خرید سربازی

سربازی در ایران به خدمت سربازی عمومی اطلاق می شود که مطابق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران  کلیه مردان بالای 18 سال در ایران موظف به گذراندان این دوره به مدت دو سال هستند. مگر افرادی که بنا به دلایلی از رفتن به خدمت سربازی معاف شده اند. بسیاری از مردم ایران بالاخص پسران بر این باور هستند که خدمت سربازی به هدر دادن دو سال از ارزشمندترین و بهترین سال های عمرشان است. اما از طرف دیگر برخی از افراد از جمله مقامات نظامی دوران سربازی را جهاد در راه خدا و یک حرکتی جهادی می پندارند و آن را کاملاً ضروری می دانند. از این رو پسران تمایل بسیاری به خرید سربازی خود  دارند و حتی راه های مختلفی را نیز جهت دستیابی به این هدف مهم امتحان می کنند و یا سعی در گرفتن مشورت و یا راهنمایی از افراد دیگر را دارند تا همین سال جاری یعنی سال 97 هر فرد مشمول می توانست با پرداخت مبلغی مشخص اقدام به خرید خدمت سربازی خود کند. به عنوان مثال افرادی با داشتن مدرک کارشناسی با پرداخت 50 میلیون تومان، فوق دیپلم 40 میلیون تومان و دیپلم 30 میلیون تومان می توانستند نسبت به خرید سربازی خود اقدام نمایند. اما خبری مبنی بر      لغو قانون خرید سربازی      که همیمن روزها دهان به دهان می چرخد همه را شوکه کرد. در این مقاله به بحث در مورد لغو قانون خرید سربازی برای شما دوستان می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری و کافی را در رابطه با طرح لغو قانون خرید سربازی به دست آورید.

خرید خدمت سربازی منتفی شد

به اطلاع شما دوستان گرامی می رسانیم که بر طبق قانون مصوب مجلس خرید خدمت سربازی منتفی شد. این قانون جهت مشمولین سال 98 به بعد به تصویب رسیده است و دیگر در لایحه بودجه سال آینده شاهد وجود طرح خرید خردمت سربازی نیستیم. لازم به ذکر است که در لایحه بودجه سال آینده نیز جریمه ریالی مشمولان غایب خدمت سربازی دیده نمی شود و این قوانین و مقررات تا پایان سال 1397 اجرا می گردد.

دلیل لغو قانون خرید خدمت سربازی

در مورد علت لغو قانون خرید خدمت سربازی باید اشاره کنیم که با توجه به اظهار نظر مسئولین امر خرید خدمت سربازی یک نوع بی عدالتی تلقی می شود. در حقیقت، خرید خدمت سربازی موجب شده که افراد مدتی را به خدمت سربازی نروند و بعد به وسیله پرداخت مبلغ معینی پول از زیر بار رفتن به خدمت مقدس سربازی شانه خالی نمایند. در واقع خرید خدمت سربازی یک نوع تبعیض محسوب می شد. زیرا افراد دارای توان مالی با پرداخت جریمه غیبت سربازی به سربازی نمی رفتند اما طبقات پایین تر و افرادی که توان خرید خدمت را نداشتند مجبور به گذراندن دوره دو ساله خدمت بودند. در نتیجه، تصمیم قطعی به      لغو قانون خرید سربازی       در لایحه بودجه سال 98 گرفته شد. در ضمن در درآمد حاصل از صدور انواع مختلف کارت معافیت دائم در مقایسه با امسال هیچ تغییری به وجود نیامده است.

نکته ای که باید به آن توجه کرد!!

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کرد این است که با توجه به طرح     لغو قانون خرید سربازی       مشمولان خدمت سربازی با بیشتر از هشت سال غیبت تنها تا انتهای سال جاری یعنی سال 97 مهلت دارند که با پرداخت جریمه نسبت به اخذ کارت پایان خدمت خود اقدام نمایند.
در این مقاله به تحلیل و بررسی لغو قانون خرید سربازی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله      لغو قانون خرید سربازی       بزنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.