idanito

idanito

idanito

idanito

مشاوره تلفنی 24 ساعته

مشاوره تلفنی 24 ساعته

ما انسان ها در هر شرایطی نیازمند کمک، راهنمایی و مشاوره هستیم. هیچ انسانی کامل نیست و به تنهایی از پس بحران ها و مشکلات برآمدن، کار دشواری است. مشکلات و تعارضات زندگی آدم ها ممکن است خیلی ساده یا خیلی عمیق باشند. بحران های زندگی می توانند در حد تردید در مورد ازدواج با یک شخص خاص یا اختلالات روانی شدیدی مثل افسردگی و اسکیروفرنی باشند.

در چنین موقعیت هایی صحبت کردن و مشورت با دیگری می تواند آرامش از دست رفته را، حداقل تا حدی، باگرداند و در صورت ارائه راهکار از سمت او، امکان حل مشکل هم وجود دارد. بعضی افراد در این شرایط به یک دوست یا یک آشنا پناه می برند که می تواند مفید و آرامش بخش باشد اما احتمال حل مسأله در این تعامل پایین است.

مشورت با یک روانشناس یا مشاوره ایده بهتر و عاقلانه تری است. چون این افراد متخصص هستند و به علت آگاهی علمی و برخورداری از تجربه کافی، راهکارهای معقول تر و قابل اعتمادتری را ارائه می دهند.

در گذشته خدمات روانشناختی و مشاوره ای فقط به صورت حضوری و رو در رو ارائه می شدند اما در حاضر     مشاوره تلفنی 24 ساعته     رو به رشد است و طرفداران آن روز به روز بیشتر می شوند. ممکن است بعضی فکر کنند که مشاوره تلفنی 24 ساعته نشدنی و امکان ناپذیر است. اما تجربه نشان داده که چنین ادعایی اشتباه است و این نوع مشاوره مزایای زیادی دارد.

مزایای مشاوره تلفنی 24 ساعته

در بسیاری از مواقع      مشاوره تلفنی 24 ساعته      حتی می تواند از مشاوره حضوری مفیدتر باشد. امروزه مشغولیت ها در زندگی انسان ها از همیشه بیشتر شده اند و همه امکان حضور در جلسات مشاوره حضوری را ندارند. همچنین در بعضی شهرها هیچ مرکز مشاوره ای وجود ندرد و تنها راه استفاده از خدمات مشاوره ای، مشاوره تلفنی 24 ساعته است.

گاهی اوقات پدر یا مادری شدیداً نگران فرزند کودک یا نوجوان خودش است و می داند که این فرزند به دلایلی برای شرکت در جلسات مشاوره او را همراهی نمی کند. در این شرایط او ترجیح می دهد که به صورت تلفنی با یک مشاور ارتباط برقرار کند.

یکی دیگر از مزایای مشاوره تلفنی 24 ساعته این است که در هر ساعت شبانه روز می توان به آن دسترسی داشت و اگر کسی در شب و دیر وقت با مشکلی جدی مواجه شود، کافی است که تلفن را بردارد و با یک مرکز مشاوره تلفنی تماس بگیرد.

خدمات مشاوره تلفنی 24  ساعته

یک      مشاوره تلفنی 24 ساعته      می تواند خدمات مختلفی را در حوزه های مختلفی ارائه بدهد. در ادامه به انواع خدمات مشاوره تلفنی 24 ساعته اشاره می کنیم.

اعتیاد

کسانی که از اعتیاد رنج می برند یا اعتیاد یکی از اعضای خانواده شان موجب از هم گسیختگی خانواده شده، می توانند با استفاده از مشاوره تلفنی از روش های ترک اعتیاد، مراقبت های بعد از ترک، آموزش اعضای خانواده و... مطلع شوند.

طلاق

متأسفانه طلاق یکی از آسیب های اجتماعی فراگیر در جامعه ماست. اگرچه این اتفاق اصلاً خوشایند نیست اما گاهی اوقات اجتناب ناپذیر می شود. مشاوره تلفنی 24 ساعته در موضوع طلاق، به افراد کمک می کند تا با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند و اگر ادامه زندگی مشترک به هیچ عنوان میسر نیست، مهارت هایی را برای دوران بعد از طلاق یاد بگیرند.

خیانت

خیانت اتفاق هولناکی است که می تواند به طلاق عاطفی یا طلاق رسمی ختم شود. مشاوره تلفنی 24 ساعته افراد را از نشانه ها و علل خیانت آگاه می کند، مهارت های مقابله با خیانت را آموزش می دهد و در صورتی که بخشش خیانت امکان پذیر باشد، فرایند آن را به فرد آموزش می دهد.

مسائل جنسی

یکی از مهم ترین نیازهای همسران در زندگی مشترک، نیاز جنسی است و آن ها انتظار دارند که این نیاز را به شکلی سالم برطرف کنند. اما گاهی اوقات بی اطلاعی از چگونگی کسب رضایت جنسی و مشکلاتی مثل انواع انحرافات و اختلالات جنسی، می توانند آسیب هایی جدی به یک زندگی مشترک وارد کنند.

مشاوره جنسی تلفنی این فرصت را برای افراد فراهم می کند تا زوجین در مورد راهکارهای حل مشکلات جنسی در زندگی زناشویی آگاه شوند.

مشاوره کودک و نوجوان

شاید کودکان و نوجوانان مهم ترین اعضای یک خانواده باشند. شخصیت انسان ها در دوران کودکی شکل می گیرد و تغییرات روانی و جسمی در دوران بلوغ اهمیت بسیار زیادی دارند. انواع اختلالات، مشکلات تحصیلی، آسیب های اجتماعی و...، والدینی که فرزندانشان در دوران کودکی و نوجوانی هستند را نگران می کنند.

مشاوره تلفنی 24 ساعته می تواند خدمات مفیدی را در زمینه مسائل کودکان و نوجوانان ارائه دهد.

سالمندان

سالمندان قشری هستند که متأسفانه در جامعه ما توجه کمتری به آن ها می شود. افراد سالمند می توانند به انواع اختلالات روانی مثل افسردگی، اضطراب، مشکلات جنسی و... مبتلا شوند.

کسانی که با یک سالمند زندگی می کنند، می توانند با استفاده از خدمات مشاوره تلفنی 24 ساعته راهکارهایی را برای حل مشکلات سالمندان یاد بگیرند.

مواردی که ذکر شدند فقط بخشی از خدمات مشاوره تلفنی ۲۴ ساعته هستند و این مشاوره می تواند حوزه های تحصیلی، مهاجرت، نظام وظیفه و.... را هم در بر بگیرد.

در ادامه مطالعه مقاله «     مشاوره تلفنی 24 ساعته     » را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه انواع خدمات مشاوره تلفنی 24 ساعته، می توانید با مشاوران با تجربه و حرفه ای آیدانیتو در زمینه خانواده، تحصیلی، نظام وظیفه، مهاجرت و... تماس بگیرید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.