idanito

idanito

idanito

idanito

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98

با تغییر نظام آموزشی به 6 سال ابتدایی، 3 سال دوره متوسطه اول و 3 سال دوره متوسطه دوم و تغییر کتاب ها و امتحانات، تاثیر       تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98      نیز تغییر کرده است. کنکور 98 تنها کنکوری نیست که با تغییرات مواجه شده است، در دهه 80 نیز شاهد چنین تغییراتی بودیم، بنابراین در حال حاضر داوطلبین کنکور 98 به سه گروه تقسیم می شوند و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 برای هر یک از این گروه داوطلبین، متفاوت است.

 

تاثیر سوابق تحصیلی

اگر این سوال برای شما نیز پیش آمده است که میزان تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 به چه صورت است؟ و یا تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 برای افرادی که دیپلم خود را قبل از 97 کسب کرده اند، چگونه است؟ پیشنهاد می کنیم ما در این مقاله که به توضیح تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 می پردازیم، همراهی کنید.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98      در کنکور در هر سال متفاوت است. این بدین معناست که اگر طالب شرکت در کنکور سراسری 98 هستید، بایستی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

داوطلبین کنکور سراسری 98 شامل گروه های زیر می شوند:

  • دیپلمه های قبل از 84
  • دیپلمه های 97-84
  • دیپلمه های 98

تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 نیز برای هر یک از گروه های فوق متفاوت است. در ادامه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 را برای هر یک از داوطلبین توضیح می دهیم.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 برای افرادی که دیپلم خود را قبل از سال 84 اخذ کرده اند، صفر است، یعنی سوابق تحصیلی آن ها هیچ گونه تاثیری بر نمره کل نهایی و رتبه آنان ندارد.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 بر نمره کل نهایی افرادی که دیپلم خود را در بین سال های 97-84 کسب کرده اند تاثیر گذار است، البته آن گروه از داوطلبانی که امتحانات یک یا چند درس آن ها به صورت نهایی، سراسری و یا کشوری برگزار شده است.        تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98       برای این گروه از داوطلبین به شرح زیر است:

  • تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم 25%
  • تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی 5%

تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 برای این گروه از داوطلبین در مجموع 30% است. 20% سوابق تحصیلی به طور قطعی بر نمره کل نهایی داوطلبین تاثیر گذار است و 10% سوابق تحصیلی تنها در صورتی که تاثیر مثبت داشته باشد، تاثیرگذار خواهد بود.

تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 برای دیپلمه های 98 که بر اساس نظام جدید آموزش دیده اند و امتحانات پایه دوازدهم آنان به صورت سراسری برگزار شده است نیز برابر 30% است. تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 برای دیپلمه های 98 به صورت 20% تاثیر قطعی و 10% تاثیر مثبت زیر پیش بینی می شد، اما مطابق آخرین اخبار از آنجایی که تاثیر قطعی در کنکور 98 حذف شده است، تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 ، فقط به صورت تاثیر مثبت (30%) خواهد بود. از آن جایی که افرادی که دیپلم خود را در سال 98 کسب کرده اند، دارای دوره تحصیلی پیش دانشگاهی نیستند، سوابق تحصیلی آنان شامل معدل و نمرات پایه دوازدهم آنان می شود.

ما تلاش کردیم تا با بررسی تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98 به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله      تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 98       بزنید.

اگر سوالی در زمینه کنکور و تاثیر سوابق تحصیلی کنکور 98 ذهن شما باقی مانده است می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید و پاسخ خود را دریافت کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.