idanito

idanito

idanito

idanito

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 

کسب علم و دانش و بالا رفتن تحصیلات دانشگاهی همواره از نیازهای اساسی بشر بوده و هر فرد سالهای زیادی از زندگی خود را صرف یادگیری انواع علوم می کند. از طرف دیگر، نداشتن تحصیلات عالیه مانع از حضور فرد در پست های شغلی مناسب و پیشرفت فراوان وی است. ممکن است شما هم جزو افراد علاقه مند به تحصیل در دانشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترا باشید. اما دغدغه های زندگی روزمره شانس قبولی در دانشگاه را از شما گرفته است. بهترین راه در این اوقات شرکت در طرح بدون آزمون دانشگاه سراسری بوده که می تواند شما را بدون استرس ها و نگرانی های کنکور و صرف وقت زیاد برای مطالعه دروس آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها به آرزوهایتان برساند. نکته قابل توجه این که آشنایی با     لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری      در این زمان اهمیتی ویژه پیدا می کند. شما دوستان گرامی مسلماً با ارزیابی و تحلیل لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری دست به انتخاب های بهتر و عقلانی تری زده و با آگاهی جلو می روید. در این مطلب لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری را به طور جامع برای شما دوستان گرامی بیان می داریم. باشد که مقاله پیش رو اطلاعات لازم را در رابطه با لیست رشته های بدون کنکور سراسری 98 در اختیار شما داوطلبان قرار دهد. لازم به ذکر است که لیست رشته های ذکر شده در این نوشته در کلیه مقاطع تحصیلی بوده و رشته های هر سه گروه اصلی تجربی، انسانی و ریاضی به طور کامل ذکر شده اند.

لیست رشته های بدون کنکور سراسری 

رشته های متعددی در مقطع کاردانی تعریف می شوند که بدون شرکت در کنکور، می توانید در آن ها ادامه تحصیل دهید که از جمله مهم ترین این رشته ها عمران، معدن، برق و مکانیک است. با توجه شمار زیاد این رشته ها، در ادامه به ذکر برخی از آن ها بسنده می کنیم و پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه رشته ها با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

*گروه علوم ریاضی و فنی (کاردانی)
1کاردانی نقشه برداری
2کاردانی مکانیزاسیون کشاورزی
3کاردانی معماری
4کاردانی فنی مکانیک
5کاردانی فنی معدن
6کاردانی فنی عمران
7کاردانی فنی صنایع
8کاردانی فنی خط و ابنیه
9کاردانی فنی جوشکاری
10کاردانی فنی برق
11کاردانی علوم ورزشی
12کاردانی تکنولوژی ماشین های کشاورزی
13کاردانی تکنولوژی آبیاری
*گروه علوم تجربی (کاردانی)
1کاردانی علوم ورزشی
2کاردانی شیمی آزمایشگاهی
3کاردانی تولید و فرآوری خرما
4کاردانی تولید و بهره برداری از گیاهان دارویی و معطر
5کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری
6کاردانی تکنولوژی گیاهی
7کاردانی تکنولوژی تولیدات دامی

جهت آگاهی از تمامی رشته هایی که در مقطع کاردانی می توانید بدون کنکور در آن ها تحصیل کنید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

لیست رشته های بدون آزمون سراسری (مقطع کارشناسی)

در مقطع کارشناسی نیز رشته های بسیاری وجود دارند که امکان تحصیل بدون کنکور در آن ها فراهم است. با توجه به تعدد این رشته ها، در ادامه برخی از مهم ترین آن ها را ذکر کرده ایم. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از     لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری       در مقطع کارشناسی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

*لیست رشته های بدون آزمون سراسری  (مقطع کارشناسی)
1گروه علوم ریاضی و  فنی
2ریاضیات و کاربردها
3اقتصاد کشاورزی
4فیزیک
5علوم کامپیوتر
6مهندسی معماری
7مهندسی کامپیوتر
8مهندسی مکانیک بیوسیستم (کشاورزی)
9شیمی کاربردی
10آمار
11فیزیک مهندسی
12مهندسی برق
13مهندسی عمران (کشاورزی)
14مهندسی پزشکی
15مهندسی صنایع
16علوم قرآن و حدیث
17علوم ورزشی
18علوم و مهندسی آب
19مهندسی معدن
20هتلداری
21مهندسی ایمنی
22مهندسی مواد و متالوژی

 

*گروه علوم انسانی
1جغرافیا
2زبان و ادبیات ترکی آذری
3علوم ورزشی
4حقوق
5فقه و حقوق اسلامی
6جهانگردی
7علوم انتظامی
8علوم قرآن و حدیث
9زبان و ادبیات عربی
10مدیریت صنعتی
11فلسفه و کلام اسلامی
12هتلداری
13معارف اسلامی و تاریخ
14معارف اسلامی و کلام
15معارف اسلامی و علوم قرآنی
16معارف اسلامی و اخلاق
17معارف اسلامی و علوم تربیتی
18معارف اسلامی و ادیان

جهت آگاهی از تمامی رشته هایی که در مقطع کارشناسی می توانید بدون کنکور در آن ها تحصیل کنید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

لیست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور سراسری 

این موضوع با توجه به شرایط و قانون های هر دانشگاه متفاوت است. بنابراین امکان ارائه لیست مشخصی از رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور در سال تحصیلی 98 را نداریم. در صورت تمایل به ادامه تحصیل بدون کنکور در یکی از دانشگاه های کشور و در مقطع کارشناسی ارشد باید منتظر فراخوان اعلام شده از جانب هر دانشگاه باشید. چون در هر سال تعداد دانشگاه های پذیرنده دانشجویان استعداد درخشان در دوره ارشد متفاوت است. 
مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه الیست رشته های ارشد بدون کنکور دارید ، با مشاورین آیدانیتو تماس بگیرید.

کدام رشته مناسب من خواهد بود؟

امکان ادامه تحصیل در رشته های بسیاری وجود دارد، اما اینکه بدانید، با توجه به شرایط و علایق شما، کدام رشته برایتان مناسب تر خواهد بود، شما را گام ها به پیش می راند. متاسفانه اکثر داوطلبان به دلیل کم تجربگی، رشته هایی را انتخاب می کنند که علاوه بر اینکه بازار کاری مناسبی ندارد، اشباع نیز شده است. یک جامعه علاوه بر دکتر و مهندس، به برخی از رشته ها، نیاز مبرم تری دارد، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در روند انتخاب رشته و     لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری       با دقت بیشتری عمل کنید و در این زمینه با مشاوران تحصیلی مشورت کنید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند و با بررسی جنبه های مختلفی مانند بازار کار، به شما بهترین رشته ها را پیشنهاد می دهند.
برای انتخاب بهترین رشته، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

بازار کاری کدام رشته بهتر است؟

بازار کار، از جمله مواردی است که بسیاری از داوطلبان به آن توجه نمی کنند و در روز فارغ التحصیل تازه به این فکر می افتند که حالا مدرکشان را باید بر سر کدام کوزه بگذارند تا بتوانند آب خنک تری نوش جان کنند. از ما به شما نصیحت، در فرآیند انتخاب رشته، به بازار کار توجه ویژه ای نمایید چرا که حتی اگر دکتری داشته باشید، اگر زمینه کاری برایتان وجود نداشته باشید، سال های عمرتان را تلف کرده اید. پیشنهاد می کنیم در این زمینه حتما با یک مشاور تحصیلی مشورت کنید. مشاوران آیدانیتو با آنالیز بازار کار رشته ها، به شما در انتخاب بهترین رشته، یاری می کنند.
شاید رشته ای که انتخاب می کنید، شما را کیلومترها از اهدافتان دور کند! برای انتخاب رشته اصولی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

رشته ی مورد علاقه ام را کدام دانشگاه ها ارائه می دهند؟ کدام دانشگاه از نظر سطح علمی بالاتر است؟

به رشته ای علاقه مندیم و تصمیم خود را گرفته ایم که فقط در آن رشته ادامه تحصیل دهیم. در حقیقت با انتخاب رشته، نثیمی از راه را طی کرده ایم اما برای پیمودن نیمه ی دیگر راه بایستی از دانشگاه هایی که رشته را ارائه میدهند نیز آگاهی داشته باشیم. با توجه به اینکه معمولا واحدهای دانشگاهی رشته های متعددی را ارائه می دهند، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از واحد های دانشگاهی که در رشته ی مورد نظر شما، دانشجو می پذیرند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن جامع ترین اطلاعات را در اختیارتان قرار خواهند داد.
در نهایت پیشنهاد می کنیم پس از بررسی لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ، سری هم به مقاله     لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری       ، بزنید. 
برای کسب آگاهی از دانشگاه هایی که رشته ی مورد علاقه تان را ارائه می دهند، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. شماره تماس فقط با تلفن ثابت بدون گرفتن کد :      9099071974

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.