idanito

idanito

idanito

idanito

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

فیلم سینمایی مغزهای کوچک زنگ زده

مغزهای کوچک زنگ زده فیلمی است محصول سال 1396 سینمای ایران به کارگردانی کارگردان با تجربه اما جوان سینما هومن سیدی. نویسندگی فیلم مغزهای کوچک زنگ زده نیز از هومن سیدی است. تهیه کننده این این کار سعید سعدی است.

مغزهای کوچک زنگ زده فیلمی با مضمون اجتماعی و روایتگر تلخی های جامعه ی امروز ما است. نوید محمد زاده بازیگر جوان و تاثیر گذار این روزهای سینما و همچنین فرهاد اصلانی ایفاگر دو شخصیت اصلی این فیلم هستند. از دیگر بازیگران این فیلم می توان به نازنین بیاتی، فرید سجادی حسینی، علی علایی و ... اشاره کرد.


درباره فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

درباره مغزهای کوچک زنگ زده این گونه نوشته اند که : میگن اگه چوپان نباشه گوسفندها تلف میشن. یا گم میشن یا گرگ بهشون میزنه یا از گرسنگی میمیرن. چون مغز ندارن. هرکی مغز نداره به چوپان احتیاج داره یه چوپان دلسوز.

آدم بدون پدر هیچی نیست.

مضمون فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

مردمی که زندگیشان در این فیلم به نمایش درآمده است از فقیرترین مردم جامعه هستند. آن های برای گذارن زندگی خود به بزهکاری و خرید و فروش مواد مخدر روی آورده اند و یا از کودکی با این شرایط دست و پنجه نرم کرده اند. به چالش کشدن نگاه تعصبی به غیرت از دیگر مقوله های است که در این فیلم آن را میبینم.

اکران فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

مغزهای کوچک زنگ زده  از 4 مهر 97 بر روی پرده نقره ای سینماهای کشور رفته است و با استقبال بی نظیر مخاطبان رو به رو شده است. می توان گفت که در روزهای نخستین اکرانش، این فیلم توانسته رضایت مخاطبان به خود جلب کند.

جوایز مغزهای کوچک زنگ زده

فیلم مغزهای کوچک زنگ زده در جشنواره فیلم فجر سال 96 در 13 بخش مختلف نامزد دریافت سیمرغ بلورین از طرف هیت داوران بود. این فیلم در بخش های بهترین فیلم از نگاه تماشاگران که یکی از مهم ترین جوایز جشنواره فیلم فجر است، بهترین فیلم از نگاه هنر و تجربه، بهترین فیلمنامه و بهترین صداگذاری برنده سیمرغ بلورین شد. همه این ها حاکی از این است که شاهد یک اکران پر سر و صدا همچنین یک فیلم شایسته و درخور سینمای ایران خواهیم بود.

نقد فیلم مغزهای کوچک زنگ زده

اگر بخواهیم یک نقد کلی از این فیلم بگوییم باید گفت که شاید در ابتدای فیلم توازن خیلی خوبی بین اجزای فیلم وجود ندارد و ریتم کمی از دست کارگردان در رفته است. مورد دوم این که ما شخصیت های هایی که در فیلم مغزهای کوچک زنگ زده میبینیم شاید در گذشته شبیه به آن ها را دیده باشیم. نکته مثبت این فیلم دیالوگ محور نبودن است. استفاده درست از رنگ ها و ریتم مناسب و ضرب آهنگ آن منهای شروع فیلم، همگی این فیلم را یک فیلم خوب و در خور مخاطب کرده است.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.